Fincsa-nindzsa

0. nap - Az előkészületek

2016. június 21. - fincsanindzsa

Mindig csak belekapok ebbe-abba, de most képes voltam 5 héten keresztül mindenféle szeméttel tömni az így is buci fejem, hogy megfelelő eredményt adjon mindenféle vizsgálat, ami kideríti, gluténos vagyok-e, vagy sem. Megterhelő volt, bevallom őszintén. Néha az egészet hagytam volna a fenébe, mert egy jó kis kakaós csiga, vagy egy frankó pizza nem is gondolná az ember, mennyire rosszul is tud esni, ha a mellékhatásait figyelem. De nem vagyok orvos, sem táplálkozási tanácsadó, ennek ellenére az elkövetkező 4 hetem, amit a diétának szentelek, gondoltam dokumentálom. Minden étkezést, egy-egy napra lebontva.

Mielőtt azt gondolnátok, kísérleti jelleggel próbálkozom az interneten található okosságokkal felvértezve nem, ez nem így van. Konzultáltam egy edzővel, kaptam egy szuper edzéstervet az így is elég aktív életem mellé (crossfit, futás, úszás és bringa). Mivel köztudott tény, a mozgás csak a 30%-át jelenti az életmódváltásnak, a táplálkozás a fennmaradó 70%, ezért összeállított nekem egy étrendet is. 

Nem konkrét étrend került a kezeim közé, hanem egy iránymutatás, mikor mit, és mennyit egyek. Első olvasatra nem tűnt vészesnek, azonban mikor tegnap lefőztem két főre két napi adagot, álltunk a pasimmal az edények felett és azon tanakodtunk, ez mind, hogy fog belénk férni anélkül, hogy szétdurrannánk. És igen, jól látjátok, van segítségem is. Legalábbis az első négy hétben, kisebb-nagyobb kihágásokkal, ugyanis neki nem kell ennyire "drasztikus" megoldásokhoz folyamodnia.

Lássuk csak az alapokat:

1. Még a csapból is ez folyik: igyunk sok vizet, gyógyteát, ízesítetlen teát;

2. Szedjünk vitamint (C-vit, multi és Kalcium-magnézium);

3. Ne számoljuk a kalóriákat, ám ha soknak érezzük a mennyiséget, a szénhidrát-bevitelt csökkentjük, nem a fehérjét;

4. Oliva- és kókuszolajat használjunk;

5 Ne kajáljunk félre!!! (ma reggel küldött erről egy megerősítő sms-t is, biztos ami biztos :);

6. Mindent nyersen mérjünk ki;

7. Nem eszünk hüvelyeseket, répát, kukoricát, olajbogyót, krumplit (persze az első ebédemnél mi a zöldségem? Zöldségmix, amiben van borsó, kukorica és répa is...no comment);

8. Paradicsomot, padlizsánt mértékkel, ugyanis savat csinál, így ezeket a délutáni órákban ne fogyasszuk;

9. Ellenben annyi zöldet lehet enni, amennyi belénk fél (ubi, brokkoli, cukkini stb.);

10. Tojásfehérjéből gigantikus mennyiséget fogunk megenni, így egy tojásfehérjelé formájában vásárolom majd meg.

Nekem szerencsém van, mert a vízen kívül szinte mást nem is iszom, így nem okoz fejtörést letenni a kávét sem :)

 

Étkezések:

Én 4-5 étkezést tudok gond nélkül vállalni, így ennek megfelelően születtek a javaslatok: 70 felett vagyok, ugyan nem korban, hanem tömegben... De ezek a mennyiségek még az én dömper testemen és étvágyamon is ki fognak fogni, szerintem.

Reggeli:

Tojás vagy zabpehely vagy túró és olajosmagvak és minimál gyümi, vagy teljes kiőrlésű kenyér (szigorúan 1 szelet) gépsonkával, és persze mindenhez sok-sok zöldség.

Én tízórait nem tudok enni, de ha reggel edzéssel kezdek, akkor a reggeli a fehérjeturmix, és a reggeli minősül tízórainak. 

Ebéd:

Szerintem ez a nap szenzációja! És a választék:

15 dkg csirkemell vagy 18 dkg halfilé vagy 12 dkg marha és 60 g rizs/hajdina/köles/quinoa vagy 20 dkg édesburgonya és 20 dkg zöldség (nyersen, grillezve, párolva, ízléstől függően). A lehetőségek tárháza végtelennek is mondható. A fűszer pedig jó barátunk, így újból kísérletezgethetek.

Szomorúan konstatáltam, hogy a nagy kedvencem - Bulgur - is gluténnal szennyezett, így ezt is le kell húznom a listáról. Még jó, hogy az első napon ezt ettem...meg zabot. ami talán még rosszabb. De ezt akkor is meg fogom tartani :)

Uzsi:

Én ehhez ragaszkodom, olyan vagyok mint a kisbabák. Ha délután nem 3-4 óránként eszek, akkor estére bődületes hajfájás tör rám, amit nem tudok megfékezni azzal sem, hogy bekapok valamit.

Az uzsi és reggeli egy részéből válogatok hozzá: sali, tonhal, túrókrém, édesburgonya, ilyesmi.

Vacsora:

Vacsira viszont minden mehet, ami nem szénhidrát. Ergo saláta, csirke, hal, fehérjeturmix.

 

A költségeket figyelembe véve is elég kedvezőnek tűnik: két fő részére, apróbb ráhagyásokkal, halaknál nem csak tőkehalat, hanem lazacot is kalkulálva 12-13 ezer forintra jön ki a teljes heti menü

 

Csatolok néhány ízelítőt a mennyiségekből, hogy Ti is lássátok, itt az éhezéstől nem kell félnem.

 

Egy adag csirkemell:

 1_276.jpg

 

Egy adag tőkehal:

2_223.jpg

 

Egy adag ebéd:

3_166.jpg

 

Ui: a diéta a dömper testemre és aktív életmódomra lett kialakítva, így lehet, ezek az ételek és mennyiségek másnak nem lesznek megfelelőek.

Ui2: a pasim 20%kal kapott több húst és szénhidrátot, de már az első ebéd után könyörgött, hogy ő képtelen ennyit enni...

Ui3: Ha valaki kivetni valót talál a tartalomban, szívesen veszem a javaslatot, ugyanis kezdő vagyok a témában, így lehet, becsúszik néhány olyan, amit ki kellene hagyni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr448828844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fincsanindzsa 2016.06.21. 21:34:23

@Burgermeister: ha nekem idezted a kerdest, akkor igen, az lesz. Bar ha a bulgurin akadt meg a szemed, teljesen jogos, ma tudtam meg, hogy ez is tiltott :(
süti beállítások módosítása