Fincsa-nindzsa

Az első hét élménybeszámolója

2020. június 03. - fincsanindzsa

Teljesen mást hozott ez az egy hét, mint amire számítottam. Bár, ha igazán őszinte akarok lenni, nem számítottam semmire sem. 

Volt egy tervem, mely szerint csak heti 2-3 alkalommal mellőzöm  húst és mindennemű állati eredetűt a palettáról, azonban ez nem így történt.

Mivel ez nem egy kényszer volt, sem egy tiltás, ezért ezt egy könnyített pályának fogta fel az agyam és a szervezetem is. Nem sipákolt és küldte a vészjelzéseket, hogy adj ennem te asszony!

Minden percét élveztem. Talán a legjobban azt, hogy állandóan új receptek után kutathatok, új ízeket, alapanyagokat próbálhatok ki. Szerintem kevesen mondják azt, hogy azért szeretnék ezt az életformát életvitelszerűen tartani, mert az étkeztetés során egy teljesen új világ tárul fel és millió jóságot ki akarnak próbálni. 

Amikor diétázom és edzőbá étrendjét követem, napi 30-35dkg húst, halat valamint 2-3 tojást eszem meg. Alapvetően, amikor nem igazán figyelek oda a mennyiségekre, akkor simán lecsúszik a 40-45 deka is, nemcsak a sovány húsokból, hanem a zsírosabb példányokból is. Legyen ez egy csirkecomb vagy kacsamell, a végzetem.

Ugyan gyomorrontás után vágtam bele, a szervezetem ösztönösen a zöldségeket kívánta csak. Olyannyira, hogy az 5. napon ettem először húst. Akkor is leginkább csak becsületbeli ügyből, hogy ne kelljen kidobni. Mert igazán akkor sem kívántam. Azt inkább egy tesztnek szántam, hogy milyen érzéseket vált ki belőlem. 

 img_2485_3.jpg

Az első tapasztalatok:

- Furán nézett ki. Valahogy másképp tekintettem rá. (ok-ok, ez egyelőre olyan Coelho-s bölcselet)
- Egy órával az elfogyasztása után rettenetesen elkezdett kiszáradni a szám, a torkom és annak ellenére, hogy megittam apránként majdnem egy liter vizet, a szárazság érzete nem csökkent csak egy órával később
- A szájszárazsággal együtt jött a térdhajlatban jött egy furcsa érzés, mint amikor lüktetnek at ereid a vérbőségtől, szép ütemesen. Ez is egy óra múlva tovaszállt.

Tisztán emlékszem, hogy tegnap reggelire ettem tojást, ami rettenetesen jól esett. Elő kellett szednem a kis étkezési naplóm, hogy felidézzem mit ettem még. Teavajas zsemlét ettem kakaóval illetve vajas croissant-t sütöttem tegnap, amihez hááát valljuk be őszintén margarin sehogyan sem illik és töredelmesen bevallom, imádtam. Hogy szarul érzem-e magam miatt vagy lelkiismeret-furdalásom van? Nem és nem.

Így az állati eredetű elvámolnivalóm a hétre:

10dkg pulykacomb
3 tojás
vaj
2 deci tej

Pozitív hatások:

- a megszokottnál több az energiám - eddig is egy pörgős egyén voltam
- 5-6 óra alvás elegendő
- nem szárad annyira a szám és úgy érzem sokkal jobban hasznosul a folyadék a szervezetemben
- kevesebbet járok pisilni
- az apró pattanásocskák teljesen eltűntek a homlokomról (alapvetően sem vagyok pattanásosodásra hajlamos)
-a bőröm sokkal puhább, olyan mint a babáké (a kövi lépcső ilyenkor a látványos fogyás, amihez már igazán elérkezhetnénk.)
- mensi előtti falási rohamok kimerültek abban, hogy kontrollált keretek között bekaptam néhány falat édeset, de nem össze-vissza zabáltam édeset, aztán sósat, aztán egy végtelenített körforgásként ismételve ezt, amíg rosszul nem leszek.
- nem éhezek meg két étkezés között
- változatok étkezés
- kevés időt kell szánni az ételek elkészítésére (max 30 percen belül, - de inkább 15 - minden elkészül)
- eszek gyümölcsöt és nem éhezek meg tőle fél óra múlva

Negatívumok

- baromi nehéz a megfelelő makrókat belőni
- képtelen vagyok elegendő fehérjét bevinni (60g volt a max, és ebbe a 2 fehérjeturmixot is beleszámoltam, 22g fehérje / adaggal.
- puffadok, ha a magas keményítőtartalmú szénhidrátokat nem nyers zöldséggel együtt eszem (hoppá, erre csak ma jöttem rá, hogy a nyers zöldséggel való kombinálás a titok nyitja!)
- nem vehetem meg azt a jó illatú hamburgert a sarkon

Mit tettem ezért?

- A reggeli rántottát lecseréltem szénhidrátban gazdag energiaforrásra: pl. hajdinapehely eperrel és fehérjeporral, avokádókrémes / humuszos / céklás-babos szendvicskrémes puffasztott rizzsel
- Nem fogyasztottam tejterméket, tojást, húst, halat a fent említetteket kivéve
- A glutén-bevitelem minimális volt
- Mesterséges cukrot, mézet nem fogyasztottam
- Egy tortillán és a zöldségkonzerveken kívül nem ettem előrecsomagolt / félkész ételt, ergo nagyjából zéró adalékanyagot és tartósítószert vittem be a pufi kis testembe.
- Minden egyes bevitt morzsát étkezési naplóban rögzítek, pontos mennyiséggel és kiszámolt makrókkal, így mindennap rá tudok pillantani, hol csúszott el, miként kell a következő napon finomítani, hogy jobbak legyenek az arányok. A legjobb makróm: F: 27.5%, ZS: 23.9%, Ch: 48.6% a F: 43.8%, ZS: 22.5%, Ch: 33.7% helyett. Van még mit javítani az arányokon, de egy hét után szerintem ez teljesen elfogadható.

Összegzés:

A legnagyobb meglepetésemre, egyáltalán nem hiányzik sem a sajt, sem a hús,  a tojás hiánya is teljesen elviselhető és nem azon kattogok, hogy mit mivel tudok / fogok helyettesíteni. Az mondjuk még egy picit zavar, hogy túl sok hüvelyest kell enni illetve többet kell gondolkozni a reggeli rutinon, mert szeretem sóssal indítani a napot. 
Cserébe sok időt lehet megspórolni a főzésen, így sokkal egyszerűbbé válik azoknak az élete is, akiknél minden perc számít.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr4715737030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása