Fincsa-nindzsa

A magyar lencsefőzelék és az indiai fűszerek találkozása

2020. július 16. - fincsanindzsa

Most már mondhatom, hogy elég "régóta" nem eszem ahhoz húst, hogy kialakuljon az új kis étrendem, ízvilágom, amitől a szívem hevesebben ver.

Szentül meg voltam győződve, hogy a vöröslencse és a bab lesznek az országos cimboráim, de a vöröslencséhez hozzá se nyúltam az elmúlt 1,5 hónap alatt, a babról pedig bebizonyosodott, hogy hosszútávon sem könyörül meg rajtam. Mivel szeretnék emberek közé menni, ezért ez nem éppen lett az én superfoodom, ám tömeggyilkolásra kiválóan alkalmas. Nem mondom, hogy gyors és kíméletes halál lenne.

Helyette megtaláltam A kedvencemet, amire nem is gondoltam volna. Minden év január elsején elhatározom, hogy idén több lencsét fogok enni. Idén sem lettem gazdag, de legalább sok-sok lencsét eszem, így július 16.án kijelenthetjük, hogy az újévi fogadalmam megvalósítottam (csak el ne felejtsem beírni az Évrendezőbe ;). Nagyjából heti 4 étkezést simán lefedek vele és nem mehetek minden egyes lencse dahl-ért az indiaiba, mert az úgy bizony azonnal nagyon költségessé válna.

Hozzávalók (6 főre)

25dkg lencse (száraz)
10-12dkg fekete lencse (száraz)
100g konzerv vesebab
250g paradicsompüré (dobozos)
1 csomag garam masala (Fűszerész)
egy csipet római kömény
3 gerezd fokhagyma
egy jó nagy darab gyömbér
chillipor
füstsó (Fűszerész)
2-3 babérlevél
1 nagy fej vöröshagyma
1/2 doboz Creme vega

Kalória (1 adag kb 250g lesz): 228
Fehérje: 12.6g
Zsír: 5.3g
Szénhidrát: 30.5g

img_4016_2.jpg

A lencsét válogassuk és mossuk át alaposan, mielőtt egy éjszakát áztatjuk a vízben. 

Először a lencsét tegyük fel főni, engedjük fel egy picit több vízzel, mint ahogy éppen ellepi. Tettem bele 2-3 babérlevelet, mert nekem úgy sokkal ízesebb lett. Fedő alatt főzzük meg és a végén sózzuk meg. Ehhez kb 25-30 perc szükséges. Ha már úgy érezzük, majdnem teljesen megfőtt, szűrjük le a babkonzerv levét és adjuk a babot a lencséhez. 

Félidőnél a vöröshagymát aprítsuk fel és pirítsuk le. Ha használunk zsiradékot, akkor menjen rá egy evőkanálnyi kókuszolaj, különben egy picit vízzel löttyintsük nyakon és úgy dolgozzunk vele. Zúzzuk rá a fokhagymát, és a reszelt gyömbért is. Ezzel egyáltalán ne spóroljunk, mert ez adja meg az igazán kellemes ízét az alapnak. 

Öntsük rá a dobozos paradicsompüré közel felét majd szórjuk bele a fűszereket. Először csak Garam masalával csináltam, de a második nekifutásra adtam hozzá egy kis római köményt is, mert számomra abból sosem elég. A fűszerkeveréktől egy nagyon sűrű paradicsomszószt kell, hogy kapjunk és ezt forraljuk fel. A legvégén adjunk hozzá egy csipetnyi chillit. Ha elégedettek vagyunk az ízvilággal, akkor nincs más hátra, hogy összedolgozzuk a lencsével, aminek egy részét már botmixerrel pürésítettünk.  

Keverjük alaposan össze a lencsével és adjuk hozzá a Creme vega felét - elsőre az egészet beletettem, de bőven elégnek bizonyult a fele is.

Ha valamit hiányolunk, pótoljuk. Nekem a só és a gyömbér szokott hiányozni belőle, így ebből még utólag teszek hozzá. 

Ha ténylegesen elértük a kívánt ízvilágot, akkor még meg szoktam sózni füstsóval és fedőt teszek rá. Ettől tényleg egy picit füstösebb lesz az íze. A folyékony füst spray-t még nem próbáltam, legközelebb arról is beszámolok Nektek.

Sütöttem hozzá naan-t is, de mivel azt a receptet még nem sikerült tökéletesítenem, így ezzel csak később szolgálhatok.

img_4004.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr2915740944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása