Fincsa-nindzsa

Alkotói (?) válság vége

2020. szeptember 07. - fincsanindzsa

A háttérben igenis kemény munka folyt.  Próbáltam a színem visszanyerni. A bőröm bebarnult, a lelkem továbbra is fakó. Lassan-lassan tér belém vissza az élet. Volt egy hét, amikor olyan súlyos volt a covid depresszív hatása, hogy még főzni sem volt kedvem. Ez pedig nálam a vég. Mint amikor a pasim tudja, ha nem főzök neki és  nem gondoskodom az étkeztetéséről, akkor a kapcsolatunk a vége felé közelít. 

Mindig megcsillannak az apró reménysugarak és óvatos költözik vissza az élet, a pezsgés a mindennapokba és reménykedem, hogy legalább ezt a szintet tarthatom. Hogy nem kell home officeszolni újra, hogy nem lövik le újra a projektet és valamiféle kiszámíthatóság kezd körvonalazódni legalább 2020 végéig. Mindenesetre, biztos, ami biztos, teszek róla, hogy pozitív irányba változzanak a dolgaim. Ezekről hamarosan be is számolnék. Addig is, térjünk vissza a rendes kerékvágásba, mert ez tarthatatlan, hogy ne jegyezzem le a recepteket. Hogy is készíteném el őket újra és újra?! 

Gombapaprikásról álmodoztam. Pasi csirkepaprikást kapott, magamnak pedig az apróbb gombákból készítettem egy könnyed és gyors fogás, nagyjából 5 alapanyagból, 2-3 étkezésre elegendőt, ugyanis a jól kombinálhatóságra törekedtem. Szerintem sikerült.

Mit tettem bele?

50dkg gombát (ha látsz szépet, vegyél hozzá 10 deka erdei gombát, az intenzívebb ízérzetért.)
1 nagy fej vöröshagymát
3-4 babérlevelet
1/2 creme vegát (vagy tejfölt, ha nem növényi alapon étkezel)
füstölt pirospaprikát
sót.

Ok-ok, 6 lett belőle fűszerestül-mindenestül.

Makrókat tekintve pedig egy adag:

Fehérje: 16.1g
Szénhidrát: 12.6g
Zsír: 11.8g

img_6227.JPG

Szeretem a zöldségekben, hogy annyira hamar elkészülnek. Sokkal kevesebb a faxni, bár a mosatlan továbbra is halmokban. 

Mivel aprók voltak a gombák, ezért egy mosógatószivacs dörzsis részével ledörzsöltem róla a"bőrét" és éevágtam a szár utolsó milimétereit.

Csináltam hozzá egy pörkölt alapot. Hagymát pici vizen megdinszteltem, de persze, lehet olajon is üvegesre pirítani. Majd tettem rá babérlevelet. Képzeljétek el, a nyaralás alatt a házinéniék kertjében volt babérfa, így most friss és ezáltal sokkal intenzívebb babérlevelet használok, imádom!

Megszórtam pirospaprikával, de abból is csak füstöltet használok. Egy bánatom van, de pár hét és ezt is orvoslom: elfogyott édesanyám csodálatos paprikakrémje, a pörköltek és mindenkiféle magyaros fogás motorja, így ennek a hiányát érzem. Nagyon. 

Majd végezetük beleborítottam a megtisztított gombafejeket és fedő alatt megfőztem. Az utolsó percekben hozzáadtam a Creme vegát és felforraltam, majd újrasóztam. Mert sóból sajnos sosem elég.

Különböző verziókban csomagoltam el: nagy lángon pirított zöldbabbal, frissen főtt csemegekukoricával, paradicsommal és a jázmin- és vörös rizsből álló gabonakörettel, ami mindegyik menüben fix.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5316192732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása