Fincsa-nindzsa

Kérsz egy szeletet? Inkább kettőt!

2020. szeptember 11. - fincsanindzsa

Egy sajttortának sosem lehet ellentmondani. Se a nyersnek, se a főzés nélkülinek, se a főzöttnek, se a sütőben sütnek sem. Csupán minden ízlés kérdése. Szóval, a helyetekben nem ellenkeznék, hanem munkából hazafelé menet, meg is venném hozzá az alapanyagot!

Nekem van egy tuti bevált receptem és amióta tudom, hogy mi fán terem a sajttorta, csak olyan készítek. Most viszont járok egy gasztrofotós tanfolyamra és az egyik kedvenc kis sorstársam, olyan gyönyörűséges és hibátlan sajttortát tett közzé, hogy nem maradt más választásom, utánoznom kellett. Picit átalakítottam a receptet, mert itthon nem kapható az egyik alapanyag, amit ő is használt, de szerintem így is szuper krémes lett.

Ne felejtsétek megszórni sok-sok gyümölccsel!

Egy 20 centi átmérőjű tortaformához ezt használtam:

A tésztához:

1 csomag oreo
70g teavaj

A krémhez:

200ml habtejszín
250g mascarpone
1dl tej
1 ek. Negyedannyi
2 ek zsíros tejpor
1 kis csomag zselatin

img_6277_2.jpg

Nagyjából talán 25 percet töltöttem vele, egészen onnantól fogva, hogy megbontottam az oreot. Ezt az aprítóban megdaráltam, a vajat felolvasztottam és összedolgoztam vele. Szeretem sütőpapírral kibélelni a formát, mert utána könnyebb bánni a tortákkal, kevesebb az esély, hogy megsérül a tészta. Most is így tettem. Belenyomkodtam a kekszes masszát, úgy hogy egy kisebb pereme is legyen.

Az összes alapanyagot, ami a sajtkrémhez szükséges, összeöntöttem és folyamatos kevergetés mellett felforraltam. (Ezt a műveletet csak akkor kezdtem el, amikor már a tortaalap egy 40 perce a hűtőben dekkolt) A zselatin volt az egyetlen, amit már a langyos krémhez csak nagyon óvatosan, apránként szórtam hozzá, mert ez a fránya dög hajlamos a csomósodásra. Ezt most megúsztam. (Ha nem érzitek elég sűrűnek és egy picit szórjatok hozzá.)

Nagyjából a krém közel a felére fog redukálódni, míg egy igazán krémes hatást nem kapunk. Amint kellően sűrűnek ítéljük, öntsük rá az eddig a hűtőben dermedő tészta-alapunkra. 

A két akció között teljen el egy kis idő, mondjuk max egy óra, mert a kekszes alapnak alaposan meg kell dermednie.

Eni legalább 12 órás pihenést javasolt a tortának, de olyan 6-8 óra után nem bírtam tovább, feltéptem a hűtő ajtaját és megtapogattam. Valószínűleg, mivel pici formát használtam, ezért sokkal gyorsabban érte el végleges formáját. Ennek ellenére mégiscsak azt javasolnám, ha nagyobb mennyiséggel, nagyobb formával futtok neki az akciónak - higgyétek el, tutira elfogyna az is - várjátok ki azt a javasolt 12 órát.

Mivel épp a szép fotózást gyakorlom, ezért mindenféle finomságot tettem rá. Őrült hálás lettem volna, ha a füge nem ilyen halovány, de cserébe, a korábban lefagyasztott csodáim ellensúlyozták.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr316197346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása