Fincsa-nindzsa

Márványsajtos szendvicskrém

2020. november 04. - fincsanindzsa

Nincs új a nap alatt, vannak húzósabb időszakok, amikor bárhogy is zsonglőrködök az időmmel, nem fér bele minden. Ilyenkor jön a nagy számvetés, miről is tudok lemondani. Sok-sok étel készült, azonban a bejegyzések még váratnak magukra, így ünnepélyesen megnyitom a sort.

Nagy sajtimádó vagyok, függő kéremszépen! Remélem az anonim sajtfogyasztók társasága nem létezik! Meg is vagyok lepődve, milyen példaértékűen tartottam a növényi alapú 5 hónapom alatt, hogy egy falatka sajtot sem csúsztattam le a torkomon. Úgy bizony. Viszont most! Szerintem tutira ettől híztam még többet, mert túlzásba estem a zsírbevitellel.

Ha szeretitek a kéksajtot, művésznevén a márványsajtot, akkor épp itt az idő, hogy ne csak a tejszínes tésztára olvasszátok rá, vagy sutyiban, hangtalanul, a hűtőajtót tárva-nyitva hagyva szopogassátok el.

Miből készül?

10 dkg márványsajt
5-8 dkg teavaj
1-2 gerezd fokhagyma
(csipetnyi só)

Amibe töltsd: Kaliforniai paprika szeletek, vagy egy ropogós pirítósra is kenheted.

img_7708.JPG

A titok abban rejlik, hogy legalább egy órát szombahőmérsékleten pihentetjük, mert ha nem, akkor nem fogjuk tudni megfelelően feldolgozni.

Egy tálkába tegyük bele a sajtot és a vajat, ha rusztikusra szeretnénk hagyni, akkor csak villával dolgozzuk össze, nem lesz nehéz dolgunk. A lustábbak pedig botmixerrel pürésítsék. Így enyhén zöld színe lesz a végterméknek, de az íze mindenért kárpótol. 

A fokhagyma és a só opcionális, mert biztosan lesz olyan, akinek már ez is picit sós, de nekem még szükségem volt egy apró csipetre pluszban. És persze 2 szép kövér fokhagymagerezdet is belenyomtam, biztos, ami biztos. Csak a vámpírtámadás megelőzése érdekében.

Botor módon hűtőbe tettem és nem számoltam a következményekkel, hogy legközelebb, ha fogyasztani tervezem - már azzal sem számoltam, hogy lesz második alkalom - fogyasztás előtt 10-15 perccel ki kell venni a hűtőből. 

Persze tudom-tudom, csak fél fogára elég az embernek ez a fogás, de a sajtosunk biztos szívesen vág egy nagyobbacska darabot is, hogy jusson mindenkinek.

Az én Sajtosomat például a szombati Bikás parki termelői piacon találjátok meg. Keresd a Garabonciás Sajtház kötényt! (Súgok, a fősor "bejárat felőli" részén lesz jobbra).

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3416273032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása