Fincsa-nindzsa

Hókifli, de felénk Vaníliás kiflinek hívják

2020. november 16. - fincsanindzsa

Atyaúristen! Tegnap beszippantott a karácsonyi láz!!!

Évek óta még a szele sem csap meg, most meg már két ajándékot is megvettem, óvatosan megkukkantottam a karácsonyfadíszes dobozba, mit is rejt.  Mi a szösz?! Magamra sem ismerek.

De a sütiért Édesanyámat "hibáztatom". Felhívtam a recept miatt:

...

É: Most kell?
H: Nem, ráér.
É: A Gyöngyi néniét küldöm, jó? Az a legjobb.

Azt mondta, hogy olvas, de nem bírt magával. 5 perc múlva nálam a recept. 7,5 perc múlva a konyhában álltam és fejben már végigfuttattam az alapanyagokat, van-e elég. Úgy voltam vele, ha van darálva annyi dió, mint amit a recept előirányoz, akkor egy életem, egy halálom, nekem bizony meg kell sütnöm a sütit. 

A telefonhívás előtt 5 perccel, mint egy hulla zuhantam be az ágyba az eégsz napi kenyérkelesztés és főzőcske után, de nem, nem bírtam lenyugodni.

A recept Gyöngyi néni receptje alapján készült. Ő készíti amúgy a világ legfinomabb és legszebben felvágott Lúdláb tortáját is. Csak őgy mondom.

Állítólag ez a mennyiség 60-65 kifli elkészítéséhez elegendő, azonban anyukámmal nem mértük össze a kisujjunk szélességét, így nekem csak 45 darab sült ki. :)

Hozzávalók:

30 dkg liszt (fele teljes, fele BL55-öset használtam)
15dkg zsír (lehet helyette margarint használni és azonnal vegán lesz és még a tejföl sem kell hozzá)
10-12 dkg darált dió (a recept 10et ír, de én mind a 12 dekát beletettem, amit darálva találtam - micsoda bátorság!)
7 dkg porcukor
1/2 sütőpor
(max 1 ek. tejföl, ha nem állna rendesen össze a tészta)

A kiflik  hempergetéséhez:
vaníliáscukrot keverjünk össze porcukorral

fullsizerender.jpg

Az összes alapanyagot (kivételt a tejfölt) dolgozzuk össze, amíg az alapanyagok egy homogén tésztát nem alkotnak. Ha túlságosn porhanyós, egy kevés tejfölt dolgozzunk bele.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra és közben a kiflikből kisujjnyi vastagságú kifli alakú rudakat formázzunk. Viszonyítási alapként, 15g tészta volt egy-egy kifli, de ennél lehet kisebb is, ízlés kérdése. (Nekem ez a két falat)

10 perc alatt süssük meg. Egy kiflit fordítdunk fel, és ha az alja picit megpirult, vegyük ki a sütőből. 

Amíg hűl, 2 csomag vaníliáscukrot keverjünk ki egy kevés porcukorral. Ebbe kell majd a langyosra hűlt kifliket beleforgatni. Ha melegen tesszük ezt meg, akkor a cukor meg is olvad és sokkal többet is vesz fel belőle. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5116287538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása