Fincsa-nindzsa

Ennél cukrosabb cookie már nem is lehetne

2021. március 18. - fincsanindzsa

Kedves IR-eset illetve gyengébb idegzetű követőim!

Kérlek, az alábbi bejegyzést NE tekintsétek meg, mert már a receptben megadott cukormennyiségek is cukorbetegséget okozhatnak.

Rá kellett jönnöm, hogy én bizony nem szeretem a tejcsokit. Lehet Lindt vagy Milka, teljesen mindegy, egyszerűen annyira édesnek tartom, hogy képtelen vagyok utána boldog szívvel a csokira gondolni. Így gondoltam, csinálok egy készlet-kisöprést. "Megkerestem" a legcukrosabb amcsi cookie receptet és beletettem anyait-apait, no meg a 350 gramm csokit, a közel 45 deka cukron felül. sütinként hozzávetőlegesen 30 g cukorral. Mi ez ha nem cukorsokk a szervezetnek?

Ha kedvet kaptok hozzá, akkor süssétek meg az alábbi instrukciók alapján:

Hozzávalók (nekem 26 darab készült belőle)

225g teavaj
440g kristálycukor
2 tojás
2 tk. vaníliakivonat
360g liszt
1 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. sütőpor
1 tk. himalája só
35dkg csoki
10dkg törökmogyoró

image3.jpeg

A szobahőmérsékletű vajat alaposan dolgozzuk ki, majd adjuk hozzá a tojást és a vaníliaaromát, amit addig csapassunk a robotgéppel, amíg szép habossá nem válik.

A száraz alapanyagokat keverjük össze és apránként adagoljuk a cukros masszához. Én Zellei Tündi ch-csökkentett lisztet használtam, a fehér liszttel biztosan még előbb megsül, így erre majd figyeljünk mindenképp.

Utolsó lépésként a már feldarabolt csokit és a szintén feldarabolt törökmogyorót keverjük a tésztához. Ha a tészta túlságosan könnyedén formázható, akkor tegyük a hűtőbe dermedni egy 10-15 percet, de nem húzzuk túl sokáig az hűtéssel az időt.

A sütőt 185-190 fokra melegítsük, nekem a 185 fok volt az ideális és 9-12 perc alatt süssük meg a nagyjából sárgabarack méretűre formázott gombócokat. Ne süssük tovább, mert akkor megkeményedik.

Miután kiszedtük a sütőből, hagyjuk még 2-3 percet hűlni, nagyjából ekkorra éri el a végleges állagát. 

Nem vagyok tejes, de egy pohár tejjel isteni!

image4.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr7716468344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása