Fincsa-nindzsa

A baszk sajttorta

2021. június 07. - fincsanindzsa

Ez a recept is nyugodtan mehet a "jaj-de-rettegek-hogy-megsüssem" listára, pedig ennél pofonegyszerűbb süti nem is létezik. Pontosabban fogalmazva, mostanában egyre inkább azt érzem, hogy a receptek nagy része szuperkönnyű és pillanatok alatt összeállítható - lásd morzsasüti, ami nagyobb kedvenccé vált mint a brownie.

Ehhez a sajttortához egy igazán mókás sztorim van. Nemrégiben kóstoltam meg a baszk sajttortát, amiről kiderül hogy pofonegyszerű a receptje és villámgyorsan elkészül.

Ha egy kicsit bénák vagytok - máig nem jövök rá mit rontottam el - talán, hogy nem szobahőmérsékletű alapanyagokkal dolgoztam, de vállalom, hogy így jobb -, akkor ti is két sajttortát süthettek egy adag alapanyagból.

Amit mondjuk a receptben megosztok veletek, már a felezett verzió, ugyanis álltam vasárnap reggel két adag sajttortával, nem tudtam sírjak-e vagy nevessek, úgyhogy írtam Nyafogós Lefogyósnak, hogy elfogadnák-e vasárnapi nasinak, mert elb…

Az eredeti recept @spatuladesserts honlapjáról származik.

Hozzávalók, egy 20 centis tortaformához:

300g krémsajt (Adlisat használtam) - 100g cukor - 2 tojás -  150g hulla - 15g liszt - egy vaníliarúd magja

Tápanyagtartalom (1 szelet) - 8 szeletre vágtam a tortát.

225kcal, 17,6g ch, 3.8g fehérje, 15.6g zsír

img_2369.jpg

Én bevallom töredelmesen, minden hozzávalók hidegen használtam - köszi a felületes receptolvasás :) - de ezt a szokást meg is tartom.

A krémsajtot közepes erősséggel elkezdtem felhabosítani a cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat és végül a halálát kevertem hozzá. És majd elfelejtettem! A lisztecskét, azt az épphogy egy evőkanálnyit. És mivel úgyis volt itthon vaníliarúd, ami sosem ront rajta, egy rúd magját is belekapartam.

A 20 centis tortaformát két réteg sütőpapírral béleltem ki, közben a sütőt 250 fokra melegítettem elő, majd amikor betettem a formát a sütőbe, visszavettem 210 fokra és 50 percig sütöttem. Kb 40 percnél jött el a pillanat, amikor egy alufóliadarabot tettem rá, hogy ne égjen meg jobban a teteje, mint ahogy én szeretem.

Szép remegős lesz a torta és tényleg várjátok meg az 50 percet, kell neki!

img_2337.jpg

Utána pedig türelmesen várjatok, hogy kihűljön teljesen. Jól össze fog esni.

A legmókásabb, hogy vasárnap meg sem kóstoltam, mert az aznapi étrendembe elfelejtettem beleírni. Másnap elfelejtettem megkóstolni, így tegnap örömködtem, hogy engem vár egy szelet torta bedobozolva, mert ennyit engedélyeztem magamnak a 8 szeletből.

fullsizerender_16.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr7816583764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása