Fincsa-nindzsa

Csak a Cruffin!

2021. június 17. - fincsanindzsa

Mostanában az is nehézséget okoz, hogy nem eszek igazán sütiket, így találnom kell indokot és valakit, akinek süthetek, így magamnak tényleg csak pár darabot hagyok, amit többnyire lefagyasztok, így a fagyó egy-egy darab finomságokkal van teli mint a vajas croissant, fahéjas csiga, epres-pisztáciás babka, macaron és most még a cruffin is. Csoda hogy nem fér hús a hűtőbe?

A recept nem az enyém, a fotós “klubban” ajánlották a lányok, Wannuskám youtube csatornáján meg tudjátok nézni, hogy készül a CRUFFIN. Amire régóta vágytam. Elkészítem majd az igazi levelest is, de egyelőre ezt próbáltam.

Tápérték/ db: 160kcal • 30,7g szénhidrát • 5,4g fehérje • 1,7g zsír (királybúzaliszttel bemakrózva)

 

A tésztához:

20 dkg kenyérliszt
20 dkg finomliszt + a formázáshoz (én csak királybúza lisztet használtam, mert nincs finomlisztem, se kenyérlisztem)
8 dkg porcukor
8 gr porélesztő vagy 3 dkg friss (7 grammot használtam)
2 dl langyos tej (mandulatejem volt csak)
7 dkg puha vaj
1/2 teáskanál só

A töltelékhez:

7 dkg puha vaj
2 evőkanál porcukor
1 evőkanál kakaópor (én csakazértis fahéjjal csináltam, mert nekem a fahéjas jobban bejön)

 

img_2222.jpeg

Én mindent összeöntöttem és 5-7 perc alatt homogén tésztát gyúrt belőle a gép. Letakarva kb. 1 óra alatt duplájára kelesztjük.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett deszkára  vagy liszt nélküli szilikonlapra borítjuk és 6 részre vágjuk és kis gombócokká formázzuk. A porcukrot és a kakaót egy tálkában összekeverjük.(Én fahéjasat csináltam)

Az első tésztát kinyújtjuk ovális formára. Megkenjük a vajjal és egyenletesen meghintjük a cukros kakaóval (az én esetemben a fahéjjal, de a tényen nem változtat) Szorosan feltekerjük és egy tálcára félretesszük. Elkészítjük a maradék 5 tekercset is és a hűtőbe tesszük őket 30 percre. (Én egy órát hagytam bent, mert igényelte)

Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük és egy muffin tepsi mélyedéseibe kapszlikat teszünk. (Nekem szilikon kapszlijaim vannak és nem félek használni őket) Ha letelt a hűtési idő hosszában félbevágjuk a tekercset és a vágott felével felfelé feltekerjük. Beleültetjük az előkészített kapszliba és a maradékot is ugyanígy elkészítjük. Ha megvagyunk hagyjuk 20 percet kelni, majd az előmelegített sütőben 15-20 perc alatt süssük készre.

img_2219.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6016596640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása