Fincsa-nindzsa

Lemon curd pie, a rettegett főzött krémű

2021. július 07. - fincsanindzsa

Még mindig nem írtam össze a listát azokról a sütikről és ételekről, amit félek megsütni, mert azt gondolom, hogy nehéz. Így hát hónapokon keresztül gyűjtöttem a bátorságot a citromos pitéhez és persze pofon egyszerű volt ez is.

El sem tudjátok képzelni, hány féle pitetészta receptem volt, de végül nem kreáltam egy 6.-at, hanem a legszimpatikusabbat és legkompatibilisebbet rántottam elő. 

Hozzávalók:

Tészta, a 23 centis tortaformához - nem vacakoltam a piteformával, mert szerettem volna kitenni egy tálra

20dkg liszt
10dkg vaj
5dkg porcukor
1-2ek. víz
1 csomag vaníliáscukor
1 citrom héja

Krém:

3 tojás + 2 sárgája
kb. 2dl citrom lé (ez 4 lédús citrom levét jelenti kb)
+ a citromok reszelt héja
10dkg vaj
15dkg cukor

img_4421.jpeg

 

A tésztához az alapanyagokat összegyúrom. Csak jó gyorsan, hogy ne olvadjon fel és hűtőbe teszem egy fél órára. Sütőpapírral kibéleltem a forma alját és mielőtt befogattam a tésztát, szépen kinyújtottam rajta a tésztát, akkorára, hogy maradjon bőven elég, ami a tészta peremeként szolgál. Ha egyenletes vastagságúra nyújtottuk, óvatosan helyezzük a formába, nyomkodjuk bele, hogy a forma érintkezési formájánál is megfelelően álljon. Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, a tészta felületét villával böködjük meg, hogy ne hólyagosodjon fel és kb 15-20 perc alatt süssük világos színűre. A pitét nem szeretem ha aranybarna, mert akkor a tésztája is sokkal könnyebben törik.

A ctiromkrém receptjét Lilafüge oldalán találtam, azonban az ő receptjéhez képest plusz egy citromot facsartam még és így adtam meg azt igazi, mennyeien fanyar ízét.

A citrom levét, a vaj felét, a cukrot és az enyhén felvert tojások (sárgákat is) alacsony lángon, folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, amíg elkezd sűrűsödni, majd hozzáadjuk a vaj másik felét és addig sütjük, amíg teljesen sűrűvé válik. 

Legvégül hozzákeverjük a citrom héját is, majd hagyjuk kihűlni.

A teljesen kihűt vajas tésztán egyenletesen eloszlatjuk és legalább 4-5 órát hagyjuk dermedni, mielőtt megszegnénk.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr1016612220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása