Fincsa-nindzsa

Nagyi kedvence 10. - Hájas

2012. augusztus 04. - fincsanindzsa

Én speciel a hájast nem igazán szeretem. Valahogy gyerekkoromban sem tudott a családom összebarátkoztatni vele, annak ellenére, hogy szinte mindenevő vagyok. A nagymamám mindig próbált kicselezni akkor is, amikor buktát csinált. Ugyanis én csak a szilvásat és a sárgabarackosat szerettem, de ő mindenáron meg akarta velem etetni a birsalmásat is, amitől nekem alapból hidegrázásom volt. Valahogy a hájassal való hasonló kalandokat sikeresen megúsztam. Aztán teltek az évek, és egy pár héttel ezelőtt egy pörköltfőzős összeröffenésre voltunk hivatalosak, ahol szilvás papucsokat hoztunk el a cukiból. Az elején félve kóstoltam meg, szigorúan csak fél-fél sütiket, aztán annyira bejött, hogy szinte egész nap azt falatoztam.

Hozzávalók

70 dkg liszt
40 dkg darált háj
2 kanál tejföl
1 egész tojás
1 dl fehér bor vagy 1 kanál ecet vízbe,
pici só, cukor

A hájat 10 dkg liszttel jól összedolgozzuk, és hideg helyre tesszük. A megmaradt liszttel és a többi előírt anyaggal rétestésztát készítünk, deszkán kidolgozzuk, 15 percig pihentetjük.

Utána a tésztát vékonyra nyújtjuk és a lisztes hájat egyszerre a tésztára kenjük. Háromszor sodorjuk és hajtogatjuk azonos sorrendben (jobbról-balról-alulról-felülről), hogy leveles legyen. Minden sodrás-hajtogatás után 1/2 órát pihentetjük.

A kinyújtott tésztát 5-6 centis négyzetekre vágjuk, a közepére egy teáskanálnyi lekvárt helyezzünk. Két szemközti sarkát a közepéig hajtogatjuk.

Egymástól 3-4 centi távolságra helyezzük el a tésztákat, majd előmelegített sütőben 180 fokos süssük aranybarnára. Ha elkészült, akkor porcukorral szórjuk meg a tetejét.

 1_71.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr894695554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása