Fincsa-nindzsa

Pite 4. - Szilvás bakewell pite

2012. október 20. - fincsanindzsa

Egy régi kedves ismerősöm posztolta tavaly nyáron ezt az isteni műremeket, amit olyannyira megszerettem, hogy már jó néhányszor megcsináltam. Bár az elmúlt hónapokban hatalmas fejtörést okozott a recept, hogy honnan is szereztem, mert a képeket megtaláltam, de nem villant be, mi alapján is készítettem el. Aztán hosszú hónapok után, végre találtam egy képet a FB oldalamon, hivatkozva, hogy ki az ötletgazda, és a receptet megtaláltam a levelezésünk alatt.

Íme egy újabb pite, most az édes sorozat következik, ezek közül is a szilvás.

Hozzávalók:

Tésztához:

 170 g liszt, 40 g porcukor, 90 g kockára vágott vaj,1 közepes tojás sárgája, fél citrom leve.


Töltelékhez:

Fél kiló félbevágott, kimagozott szilva, 170 g cukor, 120 g szobahőmérsékletű teavaj, 2 egész tojás, 150 gramm darált mandula, 60 g mandulapehely.


A lisztet és a porcukrot a vajjal átmorzsoljuk, hozzáadjuk a tojássárgáját és a citromlevet. Jól összegyúrjuk, ha ragad, kevés liszttel korrigáljunk, majd fóliába csomagolva tegyük fél órára a hűtőbe.

1_35.jpg
190 fokra melegítsük elő a sütőt, béleljük ki a tésztával a tortaformát (mivel a tésztánk vajas, ezért nem kell sem vajjal kikenni a formát, sem sütőpapírral kibélelni), tegyünk bele sütőpapírt és szárazbabot majd 10-12 percig süssük elő, míg aranybarna nem lesz. Tegyük félre és vegyük le a sütőt 180 fokra.


A szilvát közben 55 g cukorral főzzük 10 percig, ízesítsük egy kis fahéjjal, míg megpuhul. Csepegtessük le, hagyjuk kihűlni és terítsük szét a tésztán.

2_23.jpg

Keverjük ki a maradék cukrot a vajjal, míg habos nem lesz, egyenként verjük bele a tojásokat és az őrölt mandulát. Simítsuk el a tölteléket a szilvákon és szórjuk meg a mandulapehellyel. Süssük 50 percig, míg megszilárdul.

3_10.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr314620169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása