Fincsa-nindzsa

Póréhagymás burgonyakrémleves

2012. december 23. - fincsanindzsa

Imádom a krémleveseket és amikor ezt megláttam, beleszerettem és azonnal el akartam készíteni. Nem gondoltam volna, hogy isteni lehet ez. Így gyorsan megszületett az ötlet, hogy ez lesz a karácsonyi leves. Nagy előnye, hogy az egész procedúra 30 percig tart.

Hozzávalók

10dkg vaj
2 szép szál póréhagyma
1 kiló krumpli
3dl tejszín
1l zöldségalaplé (+ 3-4dl, ha másnap fogyasztjuk, mert besűrűsödik.)
só, bors

1_131.jpg

Hámozzuk meg a krumplit, kockázzuk fel és főzzük félig készre sós vízben. Közben a póréhagymát tisztítsuk meg, ha nem szép a külseje, szedjük le a feleslegessé vált részeket. Ezután karikázzuk fel és vajon pirítsuk üvegesre.

2_87.jpg

Zöldségalapléhez én húsleveskockát használtam, mert bevallom őszintén, hogy életemben nem főztem még húslevest, így az alaplevet sem tudom elkészíteni, szégyen és gyalázat. 2 kocka mehet a liter vízhez. Ezt forraljuk fel, majd tegyük félre.

Közel egy időben fog elkészülni a hagyma és a krumpli is, így azokat egy nagy lábosban keverjük össze, adjuk hozzá a tejszínt, majd kezdjük el botmixerrel pürésíteni.

4_33.jpg

5_12.jpg

Apránként öntsük hozzá a zöldségalaplevet is, majd forraljuk fel. Sóval, borssal ízesítsük, majd melegen, pirított kenyérkockákkal, reszelt sajttal tálaljuk.

Isteni, ebből nem lehet eleget enni.

Megjegyzés: másnapra főzelékszerűen besűrűsödik, és ha felmelegítjük, akkor kb. 3-4deci zöldségalaplevet adjunk még hozzá, hogy ismét fogyasztható állapotba kerüljön. Apránként adjuk hozzá, nehogy túl híg legyen!

 6_7.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr874978366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása