Fincsa-nindzsa

Banános csokikrém

2013. szeptember 22. - fincsanindzsa

Gyerekkoromban Veszprémben a kedvenc cukim a Kokó volt, ami közel 30 éve egy sikeres vállalkozás. Nemrégiben ismét jártunk otthon, és javasoltam, hogy ugorjunk be valami finom nasiért. Két kedvencem volt, az Amaretto szelet és a Banános csokikrém. Mivel csak az utóbbi volt, így azt vettünk csak. Őszintén szólva, horror ára volt - egy pohárkrémért 650 forintot egy rablásnak tartok -, ezért úgy gondoltam, én ennél már bonyolultabb ételeket, menüket is összedobtam, nemá’, hogy egy pudingos pohárkrém kifogjon rajtam. És nincs mit tenni, de nagyon jól sikerült.

Hozzávalók: (6 fagyikehelyhez)

Csokipuding:

6.6dl tej
1 étcsoki pudingpor
4-5ek. kristálycukor

Banánkrém:

4 banán
1 citrom leve
2ek. kristálycukor
3ek. tej
1 kis csomag Dr. Oetker zselatinpor
2,5dl tejszín
1ek porcukor
habfixáló
tejszínhab és reszelt csokoládé

 

Sajnos ahhoz nem volt türelmem, sem időm, hogy rendes pudingot főzzek, ezért kivételesen pudingporból készítettem. Nem a szokványos mennyiséget használtam a tejből, hanem 6.5 decit adtam a zacskó pudingporhoz.

A pudingport keverjük csomómentesre egy kevés tejjel, majd öntsük hozzá a többi tejet is. Kezdetben 4 evőkanál cukrot keverjünk hozzá. Ha nem elég édes, akkor az ízlésünknek megfelelően édesítsük. Folyamatos kevergetés mellett forraljuk fel és főzzük fel.

Akkor tudunk vele jól dolgozni, ha langyos lesz.

Egy banánt tegyünk félre, és használjuk díszítőelemként.

1_179.jpg

A többi banánt pürésítsük össze botmixerrel, adjuk hozzá egy citrom levét, hogy ne barnuljon be annyira – nekem azért nem lett olyan szép „frissbanán” színű. Ne feledkezzünk meg a cukorról sem. A tejet langyosítsuk meg, és folyamatos kevergetés mellett keverjük csomómentesre a zselatint benne. Első körben egy perc után kezdtem csak el, ezért úgy ahogy volt dobhattam is ki, mert a zselatin egy menthetetlen tömbbe állt össze.

A tejes zselatint keverjük a banánpüréhez.

Közben a habtejszínt egy kevés porcukorral és egy zacskó habfixálóval verjünk kemény habbá. Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem valahogy habfixáló nélkül nem lesz az igazi.

Ha a habot felvertük, óvatosan dolgozzuk össze a banánpürével.

A legegyszerűbben a fagyikehelybe úgy tudjuk betölteni a krémeket, ha habzsákba töltjük, ugyanis a kanállal állandóan összekenjük a kelyhet, és nem tudjuk megfelelően adagolni sem.

2_129.jpg

A fagyikehely aljába szeljünk néhány fél karika banánt, döntsük meg a poharat töltsük félig az egyik ízzel, majd jöhet a másik krém is. Az ízek elválasztásaként ismét jöhet néhány banándarab.

3_85.jpg

5_26.jpg

Fogyasztás előtt néhány órára tegyük a hűtőbe dermedni. Fogyasztás előtt közvetlenül pedig nyomjunk rá tejszínhabot és reszeljünk rá egy kevés csokoládét is.

6_21.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr85527851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása