Fincsa-nindzsa

Baconos-brokkolis-tejszínes spagetti

Bejegyzés alcíme...

2013. november 12. - fincsanindzsa

Néhány hete Jamie Oliernek éreztem magam, és úgy gondoltam vagyok olyan kreatív, hogy képes vagyok egy olyan tésztát összedobni, amilyen anyagok a rendelkezésemre álltak, ha már úgyis hetek óta a műsorait nézem.

Ez nálunk nem egy nehéz dolog, ugyanis állandóan tele a hűtő, amiért nagyon hálás vagyok.

Sosem ettem brokkolit eddig, de úgy döntöttem megkóstolom, annak ellenére, hogy ezidáig meg voltam róla győződve, hogy nem szeretem. De elég semleges az íze, és párolva nem is olyan vészes, mint gondoltam.

Szóval, amit érdemesnek találtam a menühöz: parmezán, gomba, brokkoli, főzőtejszín, fokhagyma, chilli, baconszalonna, sonka, tojás.

Meg vettünk egy kis spagettit is, biztonsági tartalékként, de végül fel is dolgoztuk azonnal.

Hozzávalók

30dkg spagetti tészta
1/3 brokkoli
1/4 póréhagyma
30dkg gomba
20dkg szeletelt baconszalonna
10dkg gépsonka
3-4 gerezd fokhagyma
kevés friss chilli
5dl főzőtejszín
1-2 tojás
só, bors

Tegyük fel a vizet forrni, addig ujjnyi szeletekre vágjuk fel a baconszalonna szeleteket és a gépsonkát. A fokhagymát zúzzuk össze, egy kevés chillit vágjunk apróra, a gombát pucoljuk meg, a póréhagymát karikázzuk fel, a brokkolit kisebb darabokra szedjük szét, hogy hamar megpároljuk.

Egy wok-ot használjunk ehhez, így könnyen össze tudjuk majd keverni a tésztát a tésztaszósszal, ha elkészült. Egy csepp olajat öntsünk a forró serpenyőbe, és a fokhagymát és a chillit egy picit fonnyasszuk meg. Vigyázzunk, nehogy megégjen, mert akkor keserű lesz az íze.

Ha jót akarunk magunknak és az ételt fogyasztóknak, és esetleg egy picit túlzásba vittük a chillit, szellőztessünk ki alaposan, mert a chilliből kiszabaduló illóolajok irritálhatják a torkot. Ha soknak ítéljük meg a chillit, gyorsan szedjünk ki a serpenyőből egy keveset, és csak utána kezdjük lepirítani a bacont és a gépsonkát.

1_27.JPG

Ha a bacon félig megpirult, a megpucolt gombát vágjuk néhány darabba és dobjuk a baconre. utána jöhet a brokkoli és a póréhagyma is.

2_22.JPG

Fedjük le, hogy a zöldség meg tudjon puhulni. Pároljuk kb. 5-10 percig, néha keverjünk bele, majd öntsük hozzá a főzőtejszínt és forraljuk össze. Hogy picit sűrűbb legyen a szósz, 1 vagy 2 tojást üssünk bele és folyamatosan kavargassuk, nehogy rántotta legyen belőle. Ízesítsük sóval és borssal.

3_14.JPG

Amikor a tejszín hozzáadjuk a szószhoz, a tésztát kezdjük el főzni a lobogó vízben, hiszen kb. 10-12 perc szükséges a tésztának. Ezt ne felejtsük el alaposan sózni.

Fogkeménységűre főzzük, majd ha megfőtt, a tésztát keverjük hozzá a szószhoz. Ha túl sűrűnek találjuk a mártást, a főzővízben egy keveset öntsünk a tésztára. Nekem majdnem 2 decit felvett még. Ha szükséges, ízesítsük még újból, hiszen a víz miatt veszít az intenzitásából. A lényeg, hogy érezzük a sós ízt, a fokhagymát és végül egy nagyon picit a chillit is. Azonban én egy picit ezzel túlzásba ettem, így nagyon figyeljetek rá, és ne turbózzátok fel vadul, mert a csípős ízen kívül szinte semmit nem fogtok érezni.

4_12.JPG

Végül tálaláskor szórjuk meg parmezánnal.

 5_6.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr445044200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása