Fincsa-nindzsa

Spenót

2014. április 03. - fincsanindzsa

Emlékszem gyerekkoromban az öcsém kedvenc eledele a spenót volt. Amiből simán be tudott vágni 2-3 tányérral a kis bélpoklos. Aztán az éjszakáink voltak a legjobbak. Ugyanis egy szobában aludtunk. Azonban az öcsém bőrén át is a fokhagyma párolgott, így amikor beléptem a szobába, majd kilökött a fokhagyma. Ha a vámpírok léteztek volna, hát nálunk a megfelelő védekezés megvolt ellenük :)

Akár tojást is süthettek rá, főzhettek rá virslit, de aki szereti, fogyassza önmagában.

Hozzávalók (2 adag)

1 csomag parajkrém
1 teljeskiőrlésű zsemle (diétás menüként abonettet teszek bele)
2-4 deci tej ízlés szerint
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors

Ha mirelit parajkrémet veszünk, először egy tányérba rakva olvasszuk ki, majd utána használjuk fel.

Mivel én a rántásról mindig elfeledkezek, egy idő után már nem is stresszeltem magam, hogy a csudába, hogy is fog belekerülni a liszt a főzelékbe. Aztán már nem is hiányzott. Bevallom őszintén, hogy én az Iglo parajkrémet szeretem, mert nagyon finom az íze.

Egy lábosba öntsük bele a kiolvasztott spenótot, közben a zsemlét tépkedjük apróbb darabokra ( vagy törjük össze az abonettet)és öntsük fel tejjel. Pucoljuk meg a fokhagymagerezdeket, és zúzzuk össze. Sózzuk és boroszzuk a spenótot, és adjuk hozzá a fokhagymát is.

Ha a zsemle magába szívta a tejet, keverjük a spenóthoz, öntsük fel még annyi tejjel, amilyen hígan szeretjük és forraljuk fel. Ha még nem elég ízes, szórjuk meg még sóval, borssal. Ha jó fokhagymásan szeretjük, akkor még nyomjunk bele nyugodtan egy gerezdet.

Opcionálisan tojást szoktam sütni hozzá, bár én virslivel jobban szeretem.

Ha tükörtojással fogyasszuk, akkor forrósítsuk fel a serpenyőt, ezután egy teáskanálnyi olivaolajat öntsünk bele, és ha ez is felforrósodott, üssük bele a tojást és sózzuk meg egy picit.

Közepes lángon süssük addig, amíg a fehérje teljesen megkeményedik, majd óvatosan csúsztassuk a főzelékre.

1_35.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr245049972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása