Fincsa-nindzsa

Lazac olívabogyóval tüzdelve

2014. április 30. - fincsanindzsa

Mint ahogy ezt már láthattátok is, imádom a lazacot és mindig próbálom feldobni valami új ízzel. Kezdek a kreativitásom végére érni, így szívesen veszek további ötleteket. Múltkor az álmomban sütöttem olívabogyósat, így gondoltam, próbáljuk ki. Az elmúlt pár évben a volt kolléganőm számos finomságot megszerettetett velem, pl. csípős, pezsgő, stb. és jelentem az olívabogyó is beállt a sorba :) Mivel továbbra is figyelek az étkezéseimre (legalábbis erőteljesen próbálom :)), ezért kis adagokat készítek, így adok meg mennyiségként.

Hozzávalók (2fő részére)

20-25dkg lazac
kb. 15 szem olívabogyó
só, bors

2_176.jpg

Mivel ezt serpenyőben nem lehet sütni - különben kipotyognának a szépen beillesztett bogyócskák, ezért kivételesen sütőben sütöttem a halat.

Így első lépésként 180 fokra melegítsük elő a sütőt.

A lazacot vágjuk két pofás szeletre, simítsuk végig, és ha szálkát találunk benne, egy csipesz segítségével távolítsuk el. Sózzuk és borsozzuk meg, de csak óvatosan, ugyanis az olívabogyó elég sós.

Kb. 1-1.5 centi távolságban, keresztben irdaljuk be a lazac húsát, az olívabogyókat vágjuk félbe, és óvatosan tömjük bele a vágásokba.

1_229.jpg

Nem használtam a hal alá olajat, csak "szárazon" dobtam be a sütőbe. Addig süssük, amíg a húsa szép fehérré válik, ehhez kb. 15-20 perc szükséges.

 

Tálaljuk salátával, vagy bulgurral köretként.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr376098629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása