Fincsa-nindzsa

Óvári szelet

2014. június 16. - fincsanindzsa

Ez a blogbejegyzés már szerepelt nálam, kb. másfél éve, de annyira megkívántam, hogy ismét csinálni kellett. Ez a rossz a blogolásban, hogy kétszer ritkán esszük ugyanazt az ételt.

Ez egy nagyon egyszerű verziója az Óvári szeletnek, biztos mindenki másképp csinálja és lesznek javaslatai, amit szívesen fogadok. Nem igényel sok előkészületet, könnyed, akár krumplival, akár salátával fogyasztjuk. Húsimádók figyelmébe ajánlom :) Természetesen a mennyiség nem egy főre meghatározott adag. 

Bár az eddigi legjobb Óvári szeletet a bándi Kakukk étteremben ettem. Ha arra jártok, próbáljátok ki. Isteni finom, és kiadós adag is egyben.

Hozzávalók

80-90kdg csirkemell
50-60dkg gomba
1 fej vöröshagyma
25-30dkg gépsonka
30dkg sajt

bors

A gombát pucoljuk meg és szeleteljük fel. A vöröshagymát pucolás után apróra kockázzuk. Kevés olajon fonnyasszuk meg, majd tegyük rá a gombát és pároljuk meg. Sóval és borssal fűszerezzük.

A húst én elő szoktam sütni, kb. 80-85%-osra. Ízlésünk szerint akár só-borssal, de ha valamilyen pikáns fűszerkeverékünk akad a konyhai polcon, használjuk bátran. Még Cipruson szereztem be tavaly olyan sülthús-, hal- és salátakeverékeket, melyek 10-14 féle fűszernövényt tartalmaznak. Az egyik legjobb vétel volt. A húst szeleteljük fel ujjnyi vastagságúra és kevés olajon mindkét oldalát süssük meg. Hogy szép kérges legyen 2.5 percig süssük mindkét oldalát, így majdnem teljesen megsül. Ne mozgassuk és forgassuk sülés közben!

Ha elkészült a hús és a gomba, akkor a tepsiben helyezzük el a hússzeleteket, tegyünk rá egy-egy szelet gépsonkát, szórjunk rá gombát, majd reszeljük vagy szeleteljünk rá sajtot.

2_149.jpg

1_242.jpg

3_102.jpg

Ezt követően, 180 fokra előmelegített sütőben süssük aranybarnára.

4_77.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr244726977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fincsanindzsa 2013.11.11. 18:44:05

@Waka: nem rossz. Az a rizs finom lehet.

Húsimádó · http://husimado-eger.blog.hu 2014.06.16. 14:01:06

Kedvet kaptam én is hozzá, úgyhogy minél előbb én is elkészítem. Kösz a jó ötletet, és a szép fotókat :-)

mrperfect 2014.06.16. 15:43:30

Nagyon jól néz ki. Egy kérdés: milyen sajtot tettél rá, hogy ilyen szépen megolvadt?

Kócoscápalány 2014.06.16. 16:50:13

Hol a sonka? Én nem látom egyik fotón sem...

fincsanindzsa 2014.06.16. 17:45:33

@mrperfect: trappistat, de az utolso 5 percet grilleesre tettem h megpiruljon
@Kócoscápalány: teszek fel mas kepet, egy masik sutesbol mert itt a gombara tettem a sonkat, a masik eresztesen pedig a sonkara a gombat.

Kócoscápalány 2014.06.16. 17:48:03

@fincsanindzsa: Részemről be tudom illeszteni a receptbe. Csak ha egy kezdő menyecske szó szerint veszi, akkor aztán keresgéli, hogy hova lett... :D

fincsanindzsa 2014.06.16. 17:54:11

@Kócoscápalány: ha mar csinalom, akkor jol kene, mindenki elegedettsegere :)
süti beállítások módosítása