Fincsa-nindzsa

Étcsokis trüffelgolyó mandulapehely bundában

2014. július 06. - fincsanindzsa

Idejét nem tudom, mikor készítettem bonbont utoljára, de valamiért most kedvet kaptam egy kis trüffel készítéséhez. Ez ugyan nem igazán bonbon, de mivel nem akartam macerás édességet csinálni, ezért esett erre a választásom.

Hozzávalók:

40dkg étcsokoládé (58% feletti kakaótartalommal)
2dl habtejszín
5dkg teavaj

ízesítésként:

Monin szirupok: French Vanilla, a pisztáciaburkoshoz és Amaretto a mandulapelyheshez (5-6-3 pumpa kb. 9cl a fél adaghoz)
10dkg mandulapehely
nettó 15dkg pisztácia

A habtejszínt forraljuk fel, a csokit törjük apró darabokra egy műanyag edényben, vagy használjunk csokipasztillát.

Ha a habtejszín felforrt, öntsük a csokira, majd addig keverjük, amíg homogén masszát nem kapunk. Ha a krém kb. 35 fokosra hűlt, keverjük bele a szobahőmérsékletű vajat. Ha nincs maghőmérőnk, akkor a kisujjunkkal „lapátoljunk” egy kevés csokit, és érintsük a szánkhoz. Ha nem égeti, akkor megfelelő a hőfoka.

Kedvünk szerint ízesíthetjük kandírozott gyümölcsdarabokkal, de mivel én nagy Monin fan vagyok, ezért kipróbáltam, milyen, ha sziruppal ízesítem. Mivel több ízt is szerettem volna kipróbálni, ezért a krémet kétfelé öntöttem, és a fél adaghoz 3 pumpányi szirupot adagoltam. ez kb. 6cl mennyiségnek felel  meg. Végül úgy döntöttem, hogy a hűtés után még 2 pumpányi mennyiséget adtam hozzá, mert az íz nem volt annyira intenzív.

Ezután a hűtőben hagyjuk néhány órát hűlni és csak utána gombócozzuk. Ha esetlegesen túlzottan megdermed a trüffelkrém, hagyjuk szobahőmérsékleten egy rövid ideig „felengedni”.

2_139.jpg

A gombócok készítéséhez teáskanál segítségét vettem igénybe, mert így nem lettem nyakig csokis. Végül forgassuk bele, kakaóporba, összezúzott pisztáciába, mogyoróba vagy mandulapehelybe. Mivel a trüffelkrémet két részre osztottam, ehhez mérten javasolom Nektek az alábbi bevonómennyiségeket: 10dkg mandulapehely és a 15dkg héj nélküli pisztácia.

3_95.jpg

Kicsit tömény, így egyszerre néhány trüffel golyónál többet biztosan nem tudunk elfogyasztani.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr615569063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása