Fincsa-nindzsa

Rakott palacsinta - Pudinggal és baracklekvárral

2014. szeptember 14. - fincsanindzsa

Egy bűnt be kell, hogy valljak. Életemben nem sütöttem még palacsintát. Pontosabban próbálkoztam vele néhányszor, de kritikán alulian néztek ki a sült torzszülöttek. Aztán miután a férjemmel összejöttünk, egy fantasztikus palacsinta receptet mutatott nekem. És most, hogy egyedül vagyok, ki is próbáltam, egyedül is képes vagyok-e rá. Nem vagyok béna, csak minél egyszerűbb valami, annál nehezebben tudom megcsinálni.

Mivel nem volt otthon kakaóm, ezért kitaláltam, hogy készítek rakott palacsintát, de nem a hagyományos módon dióval és lekvárral, hanem pudinggal és őszibaracklekvárral. Bár ha az édesebb ízvilágot szeretitek, akkor sárgabaracklekvárral készítsétek.

Hozzávalók

Palacsinta (kb. 20 darabhoz)

35dkg liszt
4 tojás
4dl tej
szóda
1tk. só
cukor ízlés szerint
2tk. olaj
reszelt citromhéj

Töltelék

5-6dl tej
4ek. kristálycukor
1 csomag vaníliás pudingpor
őszibaracklekvár
2 őszibarack

7_29.jpg

A liszthez adjuk hozzá a tojást, apránként adagoljuk hozzá a tejet és a szódát (arányaiban a szóda legyen a kevesebb, mert úgy sokkal lágyabb lesz a tésztája), ízesítsük cukorral és sóval. És természetesen keverjük folyamatosan, amíg teljesen csomómentessé válik. Reszeljük bele citromhéjat is, és egy kevés olajat is adjunk hozzá, hogy ne ragadjon bele a serpenyőbe.

 Hagyjuk állni a hűtőben egy fél órát, mielőtt kisütjük.

A palacsintasütőt forrósítsuk fel, majd egy csepp olajat öntsük az első néhány palacsinta elkészítéshez. Egy merőkanálnyi tésztát oszlassunk el egyenletesen, és süssük mindkét oldalát aranybarnára.

1_247.jpg

A pudingot is készítsük el az alábbiak szerint: a pudingport keverjük egy kevés tejjel csomómentesre, majd öntsük hozzá a maradék tejet is és keverjük hozzá a kristálycukrot is. Forraljuk fel folyamatos keverés mellett, amíg teljesen besűrűsödik.

Vajazzunk ki egy jénait – nem egyszerű kiválasztani milyen edényt használjunk hozzá, ezért én egy nagyobbat és egy kisebbet is igénybe vettem. A palacsintáknak vágjuk le a szélét, hogy négyzetalakú legyen a tészta. A négyzetalakú tészta kerüljön a nagy edénybe, a szélek pedig egymás mellé csíkonként a kicsi edényt töltse meg.

3_142.jpg

 

4_108.jpg

 

Az alsó réteg egy teljes, egész palacsinta legyen, amire kenjünk a pudingból és szeleteljünk rá néhány karika barackot. Újabb réteg palacsinta következik, már a négyzetalakúból. Erre kanalazzunk lekvárt, majd rétegezzük tovább, ahogy az előző lépésekben ezt leírtam. Ahogy szélesedik az edény, annál nagyobb négyzeteket vágjunk, és az utolsó néhány réteghez már egész palacsintákat használjunk.

2_193.jpg

 

5_58.jpg

 

A kicsi jénainál annyi legyen a különbség, hogy a négyzetalakúból leesett széleket helyezzük szorosan egymás mellé és ugyanúgy rétegezzük, mint a nagy adagot.

Végül tegyük sütőbe, közepes lángon, villanytűzhelyen 6-7es fokozaton vagy 175 fokon és süssük ropogósra a tetejét.

6_41.jpg

Tálalás előtt várjunk vele, hogy egy kicsit kihűljön. Ha nem bizonyul elég édesnek, akkor porcukorral szórjuk meg a tetejét.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr566693171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása