Fincsa-nindzsa

Sushi

2016. február 15. - fincsanindzsa

Az elmúlt 30 évem sushi nélkül töltöttem, és köszi a kérdést, jól megvoltunk, egymás nélkül is. Aztán egyszer "lenyomtak" a torkomon egy tál sushit. Aztán beindultam, jött a running sushi. Aztán rendeljünk ebédre is sushit. Aztán függővé váltam, és minden körülmények között meg tudtam enni. Bár néhány running-os teletömött állapot után azt éreztem, hogy az elkövetkező 3 hónapban egy darab makit sem kívánok, ezek a nagy "fogadalmak" ma. egy hétig tartottak ki.

A legutolsó ilyen alkalomnál napközben ismét rájött az ingerencia, azonban elkezdett munkálkodni bennem a kisördög. Végül is, szabad az estém, a pasim sokára ér haza, így van időm a konyhát csatatérré változtatni. Majd ismét vissza az eredeti állapotába. 

Napközben megnéztem néhány videót, hogyan kell feltekerni, bár múltkor is majdnem beestem a pult mögé, annyira figyeltem a "sushi-mester" minden egyes ujjmozdulatát, és végül nem ítéltem agysebészeti melónak. Végeztem egy gyors piackutatást, mi kell hozzá, hol lehet beszerezni, így ezeket a tanácsokat is megosztanám Veletek. Ugye van az Ázsia Bt., a Fővám téri piac mellett. Hát ott mindent meg lehet találni, ami szem-szájnak ingere, azonban piszok drága. Helyette lessetek ki az Ázsia centerbe, vagy ha útba esik, a Szépvölgyi út 2/b. alatt találtok egy boltot, amely egyben ételbárként is funkcionál: http://azsiaiizek.freewb.hu/. Az alapanyagokat egész olcsón - az Ázsia Bt.hez képest féláron - be lehet szerezni. Szükség lesz, bambusz tekerőre, szójaszószra (a lány segít, hogy melyik az ideális a sushihoz), wasabira, - ezt az Ázsia Bt.-nél vette meg végül, mert ott volt por kiszerelésben -sushi rizsre, gyömbérre, rizsecetre, nori lapra, magyar nevén algalapra.

Összköltséget tekintve - a lazactól kezdve minden benne foglaltatik - kb. 24 tekercs, akár maki, akár rollra gondolunk, körülbelül ezer forintból kijön. És a bele fektetett munka sem annyira vészes.

 Hozzávalók: (48 maki/ rollhoz)

Rizshez:

40dkg sushi rizs
7dl víz
1dl rizsecet
csipetnyi só

Feltekeréshez:

6 db nori (algalap)

Makikhoz:

10dkg lazac
avokádó
grillezett garnélarák

Nagy maki tekercshez:

1 kis csomag surimi rák (8db)
majonéz
15-20dkg natúr krémsajt
fél avokádó
uborka

wasabi
szójaszósz
gyömbér

13_1.JPG

 

Én kevésbé vagyok a sztenderd maki rajongója, de a nagy makikért ölni tudnék, kis túlzással persze. Két receptet mutatok Nektek, amely tulajdonképp csak az utolsó előtti lépésében tér el, másképp kell feltekerni.

Ne feledkezzetek meg a bambusztekerő beszerzéséről sem!

1_97.JPG

Alaposan mossuk ki a rizst, egészen odáig, amíg átlátszó víz nem folyik róla. főzzük meg a megadott vízmennyiséggel felöntve, cseppet megsózva, hogy ne legyen íztelen. Csak akkor kezdjünk el dolgozni vele, amikor már langyos. Ekkor a rizsecettel öntsük fel, keverjük össze. Az állaga egy kicsit ragacsos lesz, de nekünk ez a jó, ezzel lehet a legszuperebbül dolgozni.

6_14.JPG

 

7_11.JPG

Amíg a rizs hűl, készítsük konyhakészre az alapanyagokat. A lazacot, az uborkát vékony csíkokra szeljük, az avokádót hámozzuk meg, és néhány milliméter vastagságú szeleteket szeljünk belőle. A makiba szánt surimi rákot hosszában negyedeljük el, míg a nagy makitekercshez valót az alábbiak szerint keverjük ki: először csak egy fél doboz krémsajtot keverjünk össze egy kevés majonézzel, majd 6-7 surimit nyomkodjunk össze villával és alaposan keverjük össze. Ha túl sűrűnek ítéljük a krémet, mehet bele még egy kevés krémsajt.

3_52.JPG

 

4_35.JPG

5_22.JPG

A bambusztekerőt tekerjük be alaposan folpackkal, mert így sokkal könnyebben boldogulunk a feltekeréssel és nem utolsó sorban jóval higiénikusabb is. Szükségünk lesz egy tálka vízre, késre.

Egy konyharuhán dolgozzunk tovább. Helyezzük rá a bambusztekerőt, majd elsőként a hagyományos maki tekerccsel kezdjük, ugyanis az (is) pofon egyszerű. Tegyük a nori lapot a bambuszra - a fényes felével lefele -, majd a rizs kb. hatodrészét terítsük szét az algalapon. Nedvesítsük be az ujjainkat, hogy könnyedén ellapogathassuk a rizst. ne préseljük össze nagyon, de arra figyeljünk, hogy a teljes algalapra egyenletesen oszlassuk el. Pontosabban az egyik oldalon hagyjunk ki egy centi széles helyet.

8_9.JPG

Kb. a lap 1/3 részénél egy vékony csíkban helyezzük el a "tölteléket", mondjuk a lazac csíkokat. Ha szeretnénk, már töltelékként is használhatunk wasabit, bár én inkább ezt ki szoktam hagyni. MIelőtt összetekernénk, nedvesítsük meg a nori rizstől szabadon maradt részét. A töltelékhez közelebbi végén kezdjük el óvatosan feltekerni a tekerőt, figyeljünk arra, hogy azért elég szoros legyen. Ha teljesen feltekertük, egy picit nyomkodjuk még meg. 

9_3.JPG

Helyezzük vágódeszkára, egy nagyon éles és vizes késsel először vágjuk le a végeit, majd csapjuk félbe. Én minden egyes vágás előtt benedvesítettem a kést, és nem erőteljes mozdulattal nyomtam le, hanem óvatosan húztam a pengét, nehogy szétessen a tekercs. Amíg 8 egyenlő tekercset nem kapunk, addig felezzük a tekercset. 

10_2.JPG

A nagy makitekercs csak annyiban különbözik a kistestvérétől, hogy először a rizst oszlatjuk el a bambusz tekerőn, arra jön a nori, ismét a fényes felével lefele, bár itt túl sok jelentősége nincsen. Mivel itt picit bonyolultabb dolgokat is lehet varázsolni, ezért elsőként húzzunk a kikevert krémmel olyan vastagon kenjük be egyharmad résznél az algalapot, mintha két csík lazacot helyeznénk egymás mellé. Azonban a surimi krémre még tegyünk egy csík lazacot és egy csíkban uborkát is. Itt jön képbe a vékonyra szelt avokádó. picit ferdén helyezzük a töltelékre, az elejét és végét is hajtsuk a krém alá, mintha szeretnénk bebugyolálni valamit, de nem elég hosszú. Egy-egy tekercshez kb. 3-4 szelet avokádóra lesz szükség. 

11_2.JPG

 

12_2.JPG

Végezetül tekerjük fel, néhány határozott mozdulattal nyomkodjuk meg, mert ez könnyebben széteshet. Ugyanúgy vágjuk le a végeit, és 8 egyforma méretű tekercset vágjunk belőle. Végezetül szórjuk meg szezámmaggal.

Tálaláskor gyömbérrel, szójaszósszal és wasabival fogyasszuk. Kipróbáltam a wasabi pasztát is, nekem az picit pazarlós, ugyanis vagonszámra tudok wasabit pusztítani. Így az Asia Bt.-nél vettem wasabi port - állítólag a sushibárok is ezt használják - és egy kevés vízzel megfelelő állagúra kevertem.

Ebből a mennyiségből 48 tekercset tudunk készíteni. Lazacból sem kell többet venni, talán 6 vagy 7 tekercshez elegendő ez a 10 dekányi mennyiség.

14_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr118366254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása