Fincsa-nindzsa

Brownie

2016. március 19. - fincsanindzsa

Brownie, az örök nagy kedvenc. Pillanatok alatt összeállítható egy kis túlzással. Tegnap valami iszonyatosan finom, folyós közepűt ettünk, de nekem nem ilyen lesz, csak puha közepű. 

Hozzávalók:

20dkg vaj (használhatsz  teavajat is, ha nem szereted a margarint)
30dkg étcsoki (ha teheted vegyél jó minőségű belga csokipasztillát, ha nem, akkor a Boci is kiváló)
25dkg porcukor
5 tojás
1 ek. liszt
narancshéj, citromhéj, dió vagy mogyoró

7_13.JPG

A csokit és a vajat vízgőz fölött olvaszd meg, majd keverd bele a cukrot. Ha ezzel megvolnánk, vegyük le a vízgőzről, és hagyjuk hűlni egy kb 5 percet. 

1_107.JPG

 

2_84.JPG

 

3_62.JPG

A tojásokat egyesével, fakanállal add a csokis-vajas-cukros masszához, már ismét vízgőz felett. Vigyázz, ne legyen a massza túl forró, mert nem túl jó a csokis rántotta. Ízlés szerint reszelhetsz bele citromhéjat, rakhatsz bele kandírozott narancsot, diót vagy mogyorót. Mivel főzésben a túlzások embere vagyok, legalább egy jó marék mogyoróval megkínálom a brownie-t.  A hatás nem marad el :) Utolsó lépésként egy púpozott evőkanál lisztet keverj a tésztához, én legutóbb mandulalisztet használtam, szerintem ugyanolyan finom lett tőle.

4_42.JPG

 

5_29.JPG

Közben a sütőt melegítsd elő 175 fokra. Egy közepes méretű tepsit vagy kivajazol és lisztezel, vagy sütőpapírral kibéleled, - én az utóbbit szoktam alkalmazni – majd beleöntöd a már elkészült masszát. Körülbelül 40-45 percig süsd, addigra kellően átsül, a közepe nagyon puha lesz. Ha még túlságosan folyósnak íteled meg, tedd vissza 5-10percre. (Időnként nézz rá, mert ha túl puha, az sem jó) Ha letelt az idő, kapcsold le a sütőt, húzd ki a rácsot és hagyd kihűlni, mielőtt felfalnád.

Vaníliafagyival isteni, de magában is ellenállhatatlan :)

 6_19.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr794572573

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.26. 14:02:32

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.26. 06:50:48

kedvenc desszertem. Tényleg ellenállhatatlan :D
Életem legfinomabb browniét Nyíregyházán a Fulton kalóztanya nevű étterembe ettem. Ha valaki arra jár és szereti ez az édességet, az semmiképpen se hagyja ki :D

fincsanindzsa 2013.06.26. 09:03:45

@siskalaszlo: köszi a tippet, mindenki nevében. Egy jó étteremötlet mindig jókor jön.
süti beállítások módosítása