Fincsa-nindzsa

Túrórudi muffin

2016. június 26. - fincsanindzsa

Állati fáradt vagyok, de ennek még a héten ki kell kerülnie, mert úszni fogok a sok-sok bejegyzéssel. Több clean muffint kipróbáltam már, azonban nem igazán ízlett egyik sem. Ugyanis a gluténmentes lisztek teljesen másképp viselkednek, mint a fehérliszt. A kókuszliszttől komolyan majd megfulladtam és azt a muffint tényleg csak frissen és egy kancsó vízzel bekészítve lehetett megenni. Viszont a fehérjeporos történetek mindig is mozgatták a fantáziám, és sütöttem is vele néhány hónappal ezelőtt, de jól elkevertem a receptjét, így most újra kikísérleteztem a tutit.

Adott volt, hogy valamilyen túrósat szeretnék sütni. Először csak túrómuffinban gondolkoztam, aztán így lett belőle a túrórudi utánzat.

Hozzávalók (kb. 12-14 darabhoz)

Tészta:

3 tojás + 1 fehérje
2ek. kókuszolaj
1,5 dl tej
2 ek. zabpehelyliszt
50g csokis fehérjepor
2 ek. kakaópor
1 csomag sütőpor
3 ek. eritrit

Töltelék:

30dkg túró
1 tojás
1ek eritrit
1 reszelt citrom héja

turomuffin_1.jpg

A tojásokat kettéválasztjuk, a tészta sárgáját összekeverjük a kókuszolajjal és a szárazanyagokkal, és a tejjel. Robotgéppel alaposan dolgozzuk össze. Verjük kemény habbá a fehérjét és óvatosan forgassuk össze a más csokis alappal.

1_108.JPG

2_85.JPG

A túrót villával törjük össze, keverjük hozzá a tojás sárgáját és a fehérjét verjük fel külön. A keményre vert fehérjét forgassuk össze a túróval, ízesítsük cukorral, reszeljünk bele citromhéjat. 

Én szilikon muffinformákat szeretek használni, mert csak ki kell fordítani belőle az elkészült sütit és mosogatás után újra használhatjuk. 

Minden egyes forma aljára tegyünk egy-másfél evőkanálnyi csokis tésztát, rétegezzünk rá a túrósból, majd záró akkordként ismét a csokis tészta következzen. 

3_63.JPG

Nekem 12 vagy 14 készült ebből a mennyiségből.

180 fokosra melegítsük elő a sütőt és kb 10-12 perc alatt süssük készre. Tovább ne, mert hamar kiszárad.

4_43.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr848845000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása