Fincsa-nindzsa

Barackos / szilvás rétes

2016. augusztus 22. - fincsanindzsa

Ez egy ilyen barackos hétre sikeredett. Mindenféle finomságot készítettem belőle. Ismét belendültem :)

Ehhez a recepthez nem adok igazán mértékegységeket, mert mindenki ízlése szerint halmozza meg a rétest finomságokkal. Mivel a szilvával kicsit befürödtem és egy nap alatt megmozdult a szilva fele, ezért kénytelen voltam egy alternatív megoldással élni: barackos-diós rétest is sütöttem.

Hozzávalók

2 csomag réteslap (Tante Fanny)
25dkg dió
porcukor
2-4 barack
20-30dkg szilva

4_110.jpg

Aki bátor, az készítse el maga a rétes tésztát :) Én most ezzel a lehetőséggel nem kívántam élni. Ez a süti tényleg azoknak való, akik az egész napi robotolás után szeretnének kb. 10 perc időráfordítással valami finomat varázsolni.

A diót nehány kanál porcukorral daráljunk össze, majd osszuk két felé.

A réteslapot hintsük meg a cukros dióval, és oszlassuk egy rajta a kis kockákra vágott barackot, valamint a kimagozott, néhány darabba vágott szilvát. (1-1 rudat ízesítsünk a különféle gyümölcsökkel)

1_250.jpg

 

2_196.jpg

3_144.jpg

Óvatosan tekerjük fel, zárjuk le a végeit, hogy ne folyjon ki az összes töltelék, amíg sül. A réteslapok tetejét kenjük meg tojással, hogy szép színe legyen a tésztának.

A rétest 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt süssük készre. Szigorúan langyosan, vagy teljesen kihűlten fogyasszuk.

4_110.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr786700347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petra033 2016.08.22. 19:55:15

Tojással a tetejét?
Legjobb tudomásom szerint (ahogy nagymamáim és ahogy én is csinálom) a rétes tetejét vajjal kell megkenni, sőt a töltelék alá is jöhet egy kis olvasztott vaj. attól lesz az alja jó ropogós és a teteje szép barna

fincsanindzsa 2016.08.24. 07:31:55

@Petra033: A szokasok az orszagon belu, tajegysegenkent is elteroek. De az altalad javasolt opciot is elraktarozom a memoriamban, legkozelebb vajjal megkenve keszitem a retest, koszonom!
süti beállítások módosítása