Fincsa-nindzsa

Cigánypecsenye

2016. október 26. - fincsanindzsa

Gyerekkoromban, ha étterembe mentünk, mindig kétféle menüből választottam. Vagy sajttal és sonkával töltött szárnyast ettem, szigorúan tartármártással és burgonyakrokettel, vagy cigánypecsenyét. Az elmúlt 15 évben szerintem nem ettem cigánypecsenyét, de belopta magát a gondolataimban, és nem tudtam tőle megszabadulni.

Hozzávalók

6 szelet sertéstarja
olaj
só, bors
3-4 gerezd fokhagyma
hússzeleteként 1 centi zsírszalonna

Az olajat, a sót, a borsot és az összezúzott fokhagymát összekeverjük, majd ezzel a „páccal” bedörzsöljük a kiklopfolt hússzeleteket és kb. 2 órára a hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek.

1_183.jpg

Sütés előtt a szalonnát szeletenként 1 centire vágjuk, beirdaljuk, és kakastaréjt sütünk belőle. A visszamaradt olajban kisütjük a tarjaszeleteket.

2_134.jpg

3_90.jpg

Az egyetlen nehéz benne, hogy pontosan eltaláljuk a só mennyiségét, mert a szalonna is elég zsíros, a krumplipüré is, így ezzel bíbelődni kell egy picit.

Köretként rizst, steakburgonyát vagy krumplipürét ajánlunk hozzá.

Tálaláskor minden szelet húsra egy kakastaréj szalonna kerüljön.

4_67.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr85539043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása