Fincsa-nindzsa

A nagy visszatérés, avagy kezdjük a reggelivel

2018. szeptember 05. - fincsanindzsa

Közel két éve nem jártam itt és egy ideje bizseregnek az ujjaim, hogy újra a nagy világ elé tárjam a konyhában készült remekműveket, vagy csak a szimplán funkcionális étkezéseket, amik az életben maradáshoz szükségesek.

Bizonyára vagytok néhányan, akik nem követtek a facebook-on, ott a héten már írtam egy rövid kis bejegyzést a visszatérésemről. 

Picit megújult formában tervezem ezt, egy teljesen egészséges vonalat képviselve. Sokan még mindig a csirke-rizs-brokkoli triumvirátussal "fogyóztok", vagy diétáztok, esetleg életmódot váltatok, ki hogy hívja éppen a csodadiétáját, ami az egész testét és persze lelkét is megváltoztatja, hiszen remélhetőleg eltűnik a zsír a csodás kis testünkről, ami alatt felbukkan egy rég nem látott kis barátunk, aminek nagyon fogunk örülni. 

Amit szeretnék: változatosságot. És heti 2-3 alkalmas jelenlétet. Hogyan tudjuk az ételeket sokféleképpen variálni és elkészíteni. Nem hosszú órákat töltve a konyhában. BÁr tuti lesznek ilyenek is, mert engem ez totál kikapcsol. Egy dolog, amiben ne várjatok tőlem túl nagy csodákat: az pedig a reggeli. Ugyanis én imádom a rántottát, az omlettet és erről nem is vagyok hajlandó még egy jó darabig lemondani. Nemcsak szuperváltozatosság lesz itt kérem szépen, hanem az elkészítési útmutató mellett látni fogjátok azt is, hogy milyen makrói vannak az adott táplálékoknak. Értem ezalatt, hogy mennyi fehérjét, zsírt és szénhidrátot tartalmaznak a fogások, milyen a tápanyag-összetételük. Ehhez egy szuper kis alkalmazással ismerkedek most. (Hívhattok tök bénának is, mert ez egy ezer éves applikáció, ellenben még sosem használtam) Ez a szuper kis cucc maga a Myfitnesspal. Ha valaki nem ismerné, - én is még csak a fontolva haladó pályakezdő vagyok - minden ételt bevihettek, sőt van benne vonalkódolvasó és nem kell bajlódnotok az infók bevitelével, hanem csak lepittyentitek a termék vonalkódját és automatikusan feltöltésre kerülnek az infók. Szuper. Lehet hozzáadni edzéseket, napi elfogyasztott vízmennyiséget, jegyzeteket.

Elsőként a nap kedvencével jövök, két verzióban, ugyanis másnap már nem volt türelmem az omletthez. Illetve ki kellett próbálnom, képes vagyok-e megenni 3 tojást, ha nem eszek avokádót a reggelihez. Későn reggelizek, olyan 10-10.30 magasságában és 2 vagy 3 étkezésem van egy nap, attól függően mennyire jól tudom eltalálni a megfelelő fehérje- és zsírbevitelt. Kivételesen egy főre adom meg az adagokat, aztán lehet, hogy ezt a tematikát fogom folytatni a továbbiakban is.

Hozzávalók:

2/3 tojás (omlett/rántotta)
fél fej hagyma
50g bacon / 80g csirkemellsonka
10 dkg édesburgonya
2ek. kókuszzsír

+ avokádó, paradicsom, zöldségek ízlés szerint.

Ezt a belépő szintű kaját még azok is simán megsütik, akik főzőtudománya a vajaskenyér megkenésében kimerül. Legalábbis a vonalvezetésemmel mindenképp. :)

A tojás verjük fel és sózzuk meg. Én kifejezetten szeretem oregánóval megbolondítani, jöhet ebből is egy nagy csipet. Tegyük félre és készítsük elő a többi alapanyagot.

Hámozzuk meg az édesburit, pucoljuk meg a hagymát - ennek csak a felét használtam el. Az édesburit hosszában vágjuk félbe, és így szeljük vékony csíkokra. Közben forrósítsunk fel néhány evőkanálnyi kókuszzsírt, majd ebben először a burit, majd a hagymát süssük meg. Végül adjuk hozzá a bacont / csirkemellsonkát. A perjeles megoldást csak az omlett-rántotta háborúhoz találtam ki, ahol eltérő alapanyagokat használtam. (A kalóriás összefoglalóban látni fogjátok a különbséget.)

Ha valaki nem tud ellenállni a sajtnak, akkor vastagon reszeljetek bele, ezt csak meghálálja, az tuti. Az omlettben kifejezetten fantasztikus, ahol megolvad.

Kezdjük a rántottával:

Ha minden alaposan megsült, keverjük hozzá a felvert tojást és süssük át. Én világosan szeretem, de sokan a jól átsült, majdnem száraz verziót kedvelitek. 

Ha omlettet szeretnétek csinálni, a legfontosabb egy szuper teflonos serpenyő, amiben jól tud csúszkálni a palacsinta-szerűre sütött tojás. Forrósítsuk fel a serpenyőt, csepegtessünk bele néhány csepp kókuszzsírt, majd a tojást úgy "csorgassuk" bele, mintha palacsintát sütnénk. 10 fokozatos villanytűzhelyet használok, így azt javaslom, hogy 6-7-es fokozatra állítsuk, hogy gyönyörű szép színű omlettet kapjunk. Szerintem a titka ennek az, hogy csak az egyik oldalát süssük meg, egészen odáig, mintha gyönyörű simára sült volna a tojásunk. Óvatosan egy "lapáttal", ne a gyerek homokozólapátjával persze - a szélét szépen válasszuk el a serpenyőtől, nehogy elszakadjon. A bátrabbak nyugodtan reszeljenek rá sok-sok sajtot, és az elkészült sonkás-édesburis mixet az egyik felén oszlassuk el, majd hajtsuk félbe és óvatos mozdulattal helyezzük a tányérünkra. 

Mivel elég nagy étkű vagyok és imádom az avokádót, ez szinte egyetlen reggelimből sem hiányozhat. A 3 tojásos próbát is kiálltam, legközelebb délután 4kor éheztem meg, azaz közel 6 óra telt el a két étkezés között. Akit érdekel, az avokádó, mag és héj nélkül nettó 100 grammot jelentett, 232kcal-t tartalmazva. 

 

És mindez képekben.

A Zomlett:

Az avokádó felturbózható sóval, borssal és egy pár csepp lime-mal. Szeletelve, pürésítve. Én most elnagyoltan pürésítettem.

img_6216.jpg

 

Lö Rántotta:

img_6223.jpg

 

Beszéljenek a számok:

 

img_6248.jpg

img_6249.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr2414222479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása