Fincsa-nindzsa

Az avokádó a végzetem

2018. szeptember 13. - fincsanindzsa

zavoka_do.jpg

 

Megtalálni elsőre a tökéletes avokádót, szinten lehetetlen. Már a boltban nagy körültekintéssel szerzem be őket, főleg hogy múltkor szétvágtam egyet és az egész belseje rohadt volt. Még szerencse, hogy a friss árut ha visszavisszük az Aldiba, blokk nélkül is kicserélhetjük. Azért jobb, ha megőrizzük a blokkot. 

Mostanában szerencsém van, és maximum egy napot kell felhasználás előtt várnom vele. Lehet kapni daraboként is, szép zöldeket, amikről már elsőre kiszúrod, hogy baromi éretlenek. Főleg ha 199 forintért vesztegetik őket. De ekkor jól be kell tankolni belőle, kirakni az erkélyre és mindennap megtapogatni őket, vajon felhasználhatóak-e. Aztán vannak a feketék. Ami véleményem szerint olyanok, mint az orosz rulett. Szerencse (?) kérdése. Ha a zöldre szavaztam, mert találtam olyat, ami majdnem tökéletes volt. Szívem szerint érleltem volna még egy napot a beteljesedésig, de megláttam egy olyan képet, amit azonnal ki kellett próbálnom vele. 

Ma továbbgondoltam az avokádókrémet, hogy mivel lehet nagyon kívánatossá tenni szendvics formájában.

Hozzávalók:

A krém alapja semmit sem változott, csak a "körítés"

2 érett avokádó
fél lilahagyma
1/2 lime leve
só, bors

2 tojás
1 paradicsom

(ízlés szerint egy fél bagett)

img_6333.jpg

Az avokádót félbevágom és kikanalazom. A lilahagymával az eljárás annyiban különbözik, hogy a félbevágás után az egyik felet használom csak fel, miután apróra kockáztam. Só, bors jöhet rendesen. Aztán botmixerrel dolgozzuk rusztikusra. Aztán facsarjuk hozzá a lime levét. Ha nem elég sós, akkor kontrázzunk rá. 

A bagettet félbevágjuk, és kontaktgrillen megpirítjuk. Az sem gond, ha maradt benne az előző hús sütése uán néhány csepp ízes zsiradék, ami plusz finom ízt kölcsönöz a bagettnek. 

A tükörtojást néhány csep zsiradékon megsütjük. Én szeretem mindkét oldalát, az egyiket megsózva. 

img_6329.JPG

 

img_6332.jpg

 

A bagetteket jó vastagon megkenjük avokádókrémmel. Kb jó ujjnyi vastagon. :) Aztán az egyik szeletre hajtsuk rá a türöktöjást, a másikra pedig karikázzunk paradicsomot. Ehhez fogyaszthatunk még csirkemellsonkát, az csak a fehérjebevitelünkön javít.

Ennek nagyjából a felét ettem meg, legalábbis a krémből.

img_6345.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8614232885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása