Fincsa-nindzsa

Elhíztam, hát újra kezdem!

2020. március 05. - fincsanindzsa

Nekem az elhízáshoz nem szükséges másfél év, ugyanis ennyi idő telt el a legutolsó bejegyzésem óta...ennyi idő alatt kétszer lefogytam és háromszor meghíztam. Ennél azonban sokkal lényegesebb a hétfő reggeli napsütés és a parkban elfogyasztott dobozos tízórai, amely során véglegesen megfogalmazódott bennem, hogy itt kontrollra van szükség és új blogbejegyzésekre, amelyek segítenek féken tartani. Aztán gondoltam egy nagyot, miért is ne köthetném össze a kellemeset a kínossal? Úgyis adós vagyok sok-sok recepttel és segít önkontrollt is gyakorolni. Legalábbis reménykedem benne. Az adó és halál mellett, egy husi lány életében egy dolog ami teljesen biztos: a súlyingadozás.

Nem szeretem az újévi fogadalmakat - márciusban erről már elég kellemetlen is írni - de azért megvettem a szokásos kondibérletem, ugyanúgy, ahogy ezt minden hónapban megtettem, fél évre befizettem edzőbához és megbeszéltük mit és hogyan kell ennem. Nos, az edzés mindig is jól ment, de az a fránya étkezés! Csak ne szeretnék ennyire enni, ez az én nagy vétkem és erre egyetlen Miatyánk sem gyógyír.

Az edzés mellett ez egy elég aktív évnek ígérkezett már januárban is, elkezdtem spanyolul tanulni és minden porcikámban éreztem, hogy ezzel a sütés-főzés szeretettel mindenképp kezdenem kell valamit. A sors fintora, hogy novembertől egészen mostanáig a Rama / Flora margarin márkák csapatainak építésében vettem részt és épp egy marketinges interjún ültem, amikor a jelölt akaratlanul is segített egy újabb lépést megtenni az álmom felé. Így, ha minden jól alakul, egy péksulit szeretnék elkezdeni novembertől.

Valljuk be őszintén, ez nem lesz éppen segítségemre a testem átalakításában, de alapvetően, ha van kire sütni-főzni, az nekem már elegendő. Élmény-központú vagyok. Kollégák és családtagok mindig is akadnak, akik önfeláldozó hősként segítik a mindennapokat és ezt piszokmód ki is használom. Gondoskodjanak ők is a megfelelő kalóriadeficitról. Én megeszem az egészségeset, ők pedig a finomságokat. Legalábbis ez a terv a brownie elkészítéséig stabilan fennáll.

Tavaly nyáron az instagramon aktivizáltam magam, hiszen minden valamirevaló influenzásnak (hétköznapi néven: influenszernek) van egy profilja. Se nem híres, se nem influenzás nem vagyok, így csak a magam szórakoztatására sütök-főzök rendületlenül és teszem közzé, hátha valakit érdekel.

Néhány szabályt a hétvégén kellett hoznom, miután egy laza 2000 kalória-bevitellel sokkoltam a szervezetem a Mekkdonác'-ban és vagy 2 kiló vizet tartott vissza utána a szervezetem. #kikészítagyorskaja #amérlegnemabarátom 

Az első és legfontosabb: 7,9!!! kiló édességet likvidáltunk a lakásból, beleértve a frissen vásárolt nagy üveg nutellát és a földimogyorókrémet is. A többi már csak a körítés, mint például:

1.) Tartsuk magunkat az előírt étrendhez (hova ez a királyi többes?), nagy baj nem lehet belőle, mondta edzőbá' (eddig 3 nap teljesítve egyhuzmban)

2.) Minden étkezéshez kell zöldséget ennem , lehetőség szerint nyersen, 1:1, de ha lehet 2:1 arányban, nincs mese, így érzem jól magam (pipa)

3.) Továbbra sem eszek sertéshúst (pipa)

4.) Most egy ideig mellőzöm a vörös húst, mert non-stop azt ettem (halra és csirkére váltottam)

5.) Minden edzésen szánok időt a kardióra (meghalok még, de élvezem, sőt a heti 2 bónusz úszás a legjobb)

6.) Szedek vitaminokat, kollagént és glutamint is (pipa)

7.) Minden edzést bemelegítéssel kezdek és nyújtással zárok, különben a hajlékonyságom hasonló egy karótnyelt banyához (khm, a nyújtás hiányzik)

8.) Heti egyszer szaunázok (új szokás, így még kiderül jut-e rá idő)

9.) tartom magam a 7 óra alváshoz. (a 8tól úgy kóválygok mint egy holdkóros, a 6ól meg hisztis vagyok)

10.) Megtanulok nemet mondani (például: Kérsz egy szelet tortát? Nem, kettőt kérek!)

11.) Napi 6szor eszek, mert a 3nál látványosan belassul az anyagcserém

+ 1 ráadás:

Mindezt az elkövetkező - kezdetben 8 hétben követem az edzőbá' által előírtak szerint - ha az orvos másképp nem rendeli el. 

 

Természetesen recept nélkül nem távozhatok, hiszen ez egy gasztro-blog lenne. 

Nyitásként hozom Nektek a kedvenc reggelim, az örök érvényű rántottát, mert tojás nélkül semmit se érne az életem! Ma csak kutyafuttában, rendhagyóan kutyasétáltatás alatt adódott alkalom, nehogy elkéssek az edzésről - cserébe edzőbá' nem jött, de kardióztam becsülettel 45 percet, nyújtottam és szaunáztam is.

 

Hozzávalók (1 személy részére):

2-3 tojás
fél fej vöröshagyma

egy teáskanál kókuszolaj
10-15dkg zöldség (uborka, kaliforniai paprika, saláta)

Megjegyzés:
(a földi halandóknak minden egyéb mehet bele, ami a csövön kifér, bár fáradtságos napokon én is megérdemlek 40g házikolbászt, ami azért annyira nem vészes, bár az előírt makrókat tudom borítani vele rendesen. Vagy a reggeli úszós napokon egy 21 grammos Reese's is a menü része, hogy bírjam szuflával a medencében).

 

 

 Hogyan is készítem?

A hagymát megpucolom, félbevágom, vékonyra szeletelem és a felforrósított kókuszolajon alaposan megsütöm. Csak óvatosan azért, nehogy megégessük! Majd a felvert és megsózott, esetlegesen egy kis zöldfűszerrel, bazsalikommal megszórt tojásunkat öntsük rá és folyamatosan kavargatva süssük a kívánt állagúra. Ha kerül bele kolbász is - mint a képen látható merénylet során - akkor kevesebb zsíradékot teszek a hagyma alá és a hagymasütés előtt szoktam beledobni a karikákat.

A nagypályások / nagyétkűek feltétlenül reszeljenek rá sajtot, süssenek bele édesburgonyát, de egy ilyen hadművelet simán 300, akár 500 kalória többlettel is járhat! Én szóltam! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8715502610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása