Fincsa-nindzsa

Eperszezon - 4. fejezet: Epres gumicukor "Zizi" alapján

2020. június 27. - fincsanindzsa

Vannak kedvenc bloggereim, akiktől inspirálódni szoktam és a nekem tetsző recepteket kipróbálom, újragondolom és kedvem szerint módosítom, ha úgy tartom jónak.

Régen gumicukor-függő voltam, aztán hála istennek ez elmúlt, de annyira azért nem vagyok szerencsés, hogy ne szereztem volna újabb hülye szokásokat. Ez a recept egy picit visszarepít a fiatalkoromba, és teljesen új köntösbe csomagolja és újraértelmezi számomra a gumicukor fogalmát.

Szerintem Nagy Zita az egyik legismertebb vegán blogger itthon, így előszeretettel "forgatom" a bejegyzéseit Instagramon (@ziziadventures). A napokban akadt meg a szemem a vegán gumicukrain. Kicsit hezitáltam, kell-e nekem ez a macera, de végül úgy döntöttem, vágjunk bele, maximum nem csinálok többet.

Az eredeti posztot itt találjátok:https://www.instagram.com/p/CBVJoG8hsp1/?utm_source=ig_web_copy_link. Rizsszirupra "cseréltem" az agavét, ugyanis először szeretném elhasználni az itthon található alapanyagokat, mielőbb újakat vásárolnék.

Hozzávalók: (kb. 20 darab)

700g eper (nettó tömeg)
60g rizsszirup
(igény esetén vaníliarúd, de én azt most nem tettem bele)

Kalória: 459 (22.95)
Fehérje: 5.6g (0.28g)
Zsír: 2.3g (0.1g)
Szénhidrát: 97.5g (4.9g)

(A zárójeles értékek egy gumicukorra vonatkoznak)

 

img_3149.jpg

Aki nem szeretné a belinkelt bejegyzést elolvasni, itt találja lépésről lépése az útmutatót.

1.) Tisztítsuk meg az epret, vágjuk félbe és 15 percig főzzük alacsony fokozaton.
2.) Adjuk hozzá a rizsszirupot (és a vaníliarúd kikapart magvát) és pürésítsük.
3.) Sütőpapírral béleljük ki a tepsinket - én a klasszik "gáztepsit' használtam, mert az volt a legnagyobb.
4.) Oszlassuk el egyenletesen a tepsiben az eperszószt.
5.) Tegyük be az 50 fokra melegített sütőbe és résnyire hagyjuk nyitva, hogy a pára ne csapódjon le. (Én ezt végül kb 75-80 fokra emeltem, ugyanis nagyon lassan száradt.)
6.) Szárítsuk 6-8 órát (nekem 12 lett belőle kb, mire mindenhol egyenletesen megszáradt) a sütőben.
7.) Ha megszáradt és kihűlt, óvatosan húzzuk le a sütőpapírról.

img_3092.jpg
8.) Tekerjük fel és vágjuk tetszőleges méretűre.

img_3093.jpg

9.) Hamm! Kapjuk be!

img_3100.jpg


Aszalódott állapotában nekem 135 gramm lett belőle és 20 darab tekervény. Jóval keményebb és "melósabb" elrágni, mint a boltit és nekem elég volt egy-egy tekercset megenni a hagyományoshoz képest, ami jó hír. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr2715888974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása