Fincsa-nindzsa

Póréhagymás burger tahiniszósszal

2020. november 05. - fincsanindzsa

Vettem egy, pontosabban két csodálatos szakácskönyvet. Az idei év második legjobb gasztro-befektetését, mert az első Szöllősi-Kiss Orsi gasztrofotóstanfolyama volt.

Ilyet még nemcsináltam, hogy egy szakácskönyvet úgy olvassak mint egy szépirodalmi regényt. Betűről betűrő, minden összekötő tartalmat. Minden receptet tüzetesen átnézve, majd kiválasztva a számomra legkedvesebbeket. Sokszor jártam már úgy, hogy nagyon tetszett egy könyv, aztán végül csak 4-5 receptet próbáltam ki belőle. Lehet, hogy érdemes lenne előszedni a régi szakácskönyveket, hátha egy kifinomultabb ízléssel mást is érdekesnek találok belőle?

Most egy ideig ez biztosan nem fog megtörténni, ugyanis A Jeruzsálem című csodával vagyok elfoglalva, de nagyon. A mai burgerhez csak inspirációt loptam belőle, de ezt bizony tovább lehet rendesen gondolni.

img_7721.jpg

Hozzávalók 4 fő részére

50dkg darált marha
50-60 dkg póréhagyma (4 hatalmas szállal vettem)
só, bors
1 csokor petrezselyem
chilli vagy tabasco
ha tudtok venni, akkor a za'atar nevű csodálatos fűszerkeveréket semmiképp se hagyjátok ki. (egzotikusfuszerek.hu oldalon megtaláljátok)
a bátrabban római köményt és koriandert is tehetnek bele
egy falatka nádcukor
kókuszzsír

Tahini szósz:
3 ek. tahini (nekem a Dubai Szupermarketben található Chtoura márkájú jön be a legjobban, ha nem magamnak készítem el, ugyanitt kapható a kedvenc marokkói olivabogyóm is)
8-10ek. vizet felvesz
negyed citrom lele
1-2 gerezd fokhagyma

Tápanyagtartalom (2 pogácsa, ami kb. 125g):

Kalória: 168 kcal
Szénhidrát: 12.1g
Fehérje: 17.1g
Zsír: 5.6g

image0_3.jpeg

A póréhagymát karikázzuk fel, majd egy minimál kókuszzsíron fonnyasszuk meg. Félidőben szórjuk meg egy kevés barna vagy nádcukorral, hogy enyhén megkaramellizálódjon.

A marhát alaposan sózzuk és borsozzuk, szórjunk bele ízlés szerint chilit, egy csokor aprított petrezselymet és keverjük alposan össze. Ha van otthon a za'atar névre hallgató, legnépszerűbb közel-keleti fűszerből, akkor azt is tegyetek bele, szerintem ez koronázta meg az összehatást. Ha nincsen, akkor ne spóroljatok a római köménnyel és a korianderrel.

Keverjük össze a hagymát a marhával és lehetőség szerint hagyjuk egy éjszakát pihenni. 

 

Pihen. Pihen. PIhen. Pihen.

Majd...

 

Formázzunk belőle gombócokat, lapítsuk ki kb 1,5 centi vastagságúra és egy kevés kókuszzsíron süssük aranybarnára mindkét oldalát. Nekem 13 pogácsa sült ki belőle.

Készítettem hozzá zseniális tahiniszószt. Mivel a tahini magában elég sűrű, ezért vízzel fel kell higítani. Szépen apránként és kanalazva, majd a citromlevelt hozzáfacsarva, belezúzva a fokhagymát. Ha picit sótlannak érzitek, azt is lehet hozzáadni, nálam ez elengedhetetlen. 

A BBQ szósz helyett, így a burgi ebbe a csodás közel-keleti szószban lehet tunkolni. Mit lehet? Kötelező!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5416274084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása