Fincsa-nindzsa

Megidézem az ősz ízeit

2020. november 10. - fincsanindzsa

Hosszú évekig nem is szerettem a sütőtököt. Pontosabban elkönyveltem, hogy ezt nem erőszakolja le senki se a torkomon.Aztán változtak az idők és előszeretettel nyúlok hozzá, mindig valami újdonságot kihozva belőle. 

Az újdonságot a Jeruzsálem könyv hozta.

Rettenetesen elvetemült vagyok, ha főzésről van szó. Múltkor ültünk a Pingrumbába és beleszerettem a za'atar és zhoug keverékekbe, amit akkor még nem is sejtettem, hogy nem is olyan elérhetetlen. Feledésbe is merült. 

Aztán elkezdtem bogarászni a könyvet és a za'atar újra és újra előkerült. Megnéztem mi is ez pontosan. Rettenetesen ismerősnek tűnt. Majd egy szempillantásnyi idő alatt beugrott, hogy a volt főnököm, aki máltai, de sokáig a Közel-Keleten dolgozott, adott nekem valami erre hajazó fűszert, azzal a címszóval, hogy imádni fogom. Kristálytisztán emlékszem, hogy kaptam egy kis dobozkával, majd amikor megemlítettem, hogy mennyire jó, hozott még vagy 10 dekát csak úgy önvédelemből. Aki szokott kimérten fűszerkeveréket venni, pontosan tudja, hogy azzal egy fél hadsereget lehet etetni egy jó darabig.

Úgyis mindig lehetetlen időpontokban sms-ezünk Huberttel, így egy szép ködös hajnali 5.25kor írtam is neki, majd pár perc múlva jött is a válasz, hogy miért vagyok fent ilyen korán? :) - szerintem mindketten early birdök vagyunk - majd megerősítette, hogy igen-igen, nem csalt a szimatom. 

Hozzávalók

Kb. 1.3kg sütőtök
3-4 nagyobbacska lilahagyma
za'atar / kakukkfű

olivaolaj

díszítésként: kecskebrie (így nem vegán) vagy! tahiniszósz

A Tahini szószhoz:

3ek. tahini (Chtoura márkát kedvelem a Subai Szupermarketből)
8-10 ek. víz

1-2 geezd fokhagyma
citromlé

 

a07e668d-1abd-4b06-a843-6102990fad85.jpeg

A sütőt 200 fokra előmelegítjük. A sütőtököt kb 2x6-8 centis darabokra vágjuk, a lilahagymát negyedeljük-hatodoljuk. Olivaolajjal, sóval és az ominózus za'atar fűszerkeverékkel szórjuk meg alaposan. Ha nincs za'atar, szerintem ehhez a kakukkfű is kiválóan passzol.

Süssük kb 30-40 percig. Lehetséges, hogy a lilahagyma előbb megsül, azt szedjük ki, hogy ne égjen szenesre. 

Közben keverjük ki a tahiniszósz: mivel sűrű a tahini, ezért húzzuk fel annyi vízzel, hogy folyékony állagú legyen, majd ízesítsük sóval, fokhagymával és citromlével. 

Ezt csorgassuk a zöldségre. 

Hanagyon nem bírunk magunkkal és belecsempésznénk valami állati eredetűt, akkor a kecskebrie kiváló párosítás hozzá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8216274210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása