Fincsa-nindzsa

Almás pite

2020. december 02. - fincsanindzsa

Érdekes, sosem sütöttem még almás pitét, de nem is erőltettem meg magam a recept végett, ugyanis édesanyám süti a világ legfinomabb almás pitét, így hát csak elkértem tőle. Ez egy szuper linzeres tészta, így nemcsak pitét lehet belőle csinálni, hanem kis kosárkákat is lehet belőle formázni, amit tetszőleges gyümölccsel, esetleg pudinggal is meg lehet tölteni.

Hozzávalók:

A tésztához:
50dkg liszt
25dkg vaj vagy 15dkg zsír
1 csomag sütőpor
15dkg porcukor
1 tojás sárgája
2ek. tejföl
citromhéj

A töltelékhez:
2 kiló alma 
fahéj
egy kevés cukor

img_8312.jpeg

Az alapanyagokat dolgozzuk össze és gyúrjunk belőle egy homogén tésztát. Csináljunk belőle 2 bucit és tegyük be a hűtőbe, mert utána könnyebben fogunk tudni dolgozni vele, Az egyik buciból készül az alja, amit gyúródeszkán sodorjunk ki akkorára, amekkora a tepsink. A tetejét formázhatjuk kedvünk szerint. Kisodorhatjuk, akárcsak az alját, csinálhatunk belőle rácsokat, de le is reszelhetjük. A reszeléshez érdemes egy 10-15 percre a fagyasztóba tenni, hogy könnyen tudjunk vele dolgozni.

img_8313.jpeg

Amíg a tésztánk dermed a hűtőben, pucoljuk meg és reszeljük le az almát, szórjuk meg fahéjjal, én egy kevés nádcukrot is szórtam rá, hogy édesebb legyen. Dinszteljük meg egy lábosban és csak langyosan oszlassuk el a kinyújtott tésztán, amit villával szúrkáljunk meg előtte.

A tésztát ízlésünknek megfelelően borítsuk be a másik buci tésztával. A felét lereszeltem, a másik felét rácsoztam és ha márvan egy csodálatos kutyám, mancsos és golden retrieveres szaggatóval díszítettem.

A sütőt 180 fokosra melegítsük fel és süssük a sütit aranybarnára, miután megkentük tojással a tetejét, mert akkor szebben sül.

Ha van türelmünk, hagyjuk hogy kihűljön. A süti mellé én kaptam egy testőrt is, aki kitartóan várt, hátha lesik belőle egy falat.

A tésztából maradt egy kevés pluszban, így még két kosárkát ki tudtam a tésztával bélelni és azt is megtöltöttem almával és úgy sütöttem meg.

ui: Állítólag egy hatalmas adag tejszínhabot még elviselt volna. Csak úgy mondom!

img_8314.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5216292392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása