Fincsa-nindzsa

Habcsók

2021. május 26. - fincsanindzsa

Úgy döntöttem itt az ideje újra blogra vetni a finomságokat, amit csinálok, mert nem biztos, hogy mindenkit beszippantott az Instagram és szívesebben követné az olvasmányosabb formát. Szombaton beszippantott a süti-galaxis. Egy szombat délutáni szundiból felébredtem, és látom, hogy @a.bite.of.heaven kitette a gyönyörű habcsókos borítékját recepttel együtt Instára. Annyira szép volt, hogy még az álmot is kiverte a szememből és a pihe-puha ágyam a robotgépre, ételfestékre és habzsákra cseréltem.

Közben pedig egy listán morfondíroztam, hogy most már írnom kellene egy olyat, amin az “eddig nem mertem megsütni” tételek szerepelnek. Ilyen volt a babka, a cruffin, a habcsók. 

Hasonló listát 2014-ben csináltam utoljára, ami az “Out of my comfort zone” nevet viselte, egész sok tételt lehúztam róla azóta.

Mivel a receptet csak kölcsönöztem, így most szépen bemásolom Nektek: 

150g tojásfehérje - 300 g kristálycukor

img_2638.jpg

Azt sajnos nem tudtam értelmezni, hogy mit jelent a “csípősségig melegítés”, így hát kb. 65-70 fokig melegítettem, amíg el nem olvadt a cukor. Állítólag ez a fényes habcsók titka.

A rántotta effektust akkor tudjuk elkerülni, ha a vízgőzbe nem lóg bele az edényünk alja, miközben olvad a cukor a tojásfehérjében. 

Átöntöttem a robotgépbe és addig kevertem 8/10-es fokozaton, amíg ki nem hűlt teljesen.

Én is géllel színeztem, megpróbáltam a poros verziót is, de amit vettem, inkább a macaromhoz lesz jó, ha valami őrülten világos orgona színt szeretnék csinálni.

Habzsákba töltöttem miután színeztem / fehéren hagytam és amikor már belejöttem és nem úgy néztem ki, mint akit épp festékhengernek használnak, egész pofás darabokat nyomkodtam. Még rá kell jönnöm, hogy milyen fej, milyen formát nyom, de kifejezetten élveztem.

Ha véletlenül idén lesz karácsonyfám, akkor tutira fogok rá habcsókokat sütni. Ezeket pedig díszítéshez fogom használni, mert amúgy nem szeretem, de mutatós. 

Én 75-80 fokon szárítottam kb 2 órán át. A második adagot, amivel nem szöszöltem annyit, így nem volt ideje álló helyzetében száradni, tovább kellett hagynom egy órával, mert ragadós maradt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr4716571788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása