Fincsa-nindzsa

Rebarbarás morzsasüti

2021. május 30. - fincsanindzsa

Tavaly volt az első alkalom, hogy felnőttként ismét a rebarbara közelébe merészkedtem, méghozzá az eper lekvárt kínáltam meg vele, bár szerintem nem elegendővel.

Van nekem egy kedves szomszédom, Judit, aki mindig besegít, ha el kell pusztítani a sütijeim, azonban múlt héten belefutottam a saját csapdámba. Nemcsak, hogy vittem neki a galette-ből, hanem cserébe az anyósa csodálatos rebarbara pitéjéből javasolt egy kis kóstolót, ami annyira ízlett, hogy tegnap én is elkészítettem.

Vettem hozzá egy nagyjából egyszemélyes piteformát a Pepcoban - beosztottam, így kétszer tudtam belőle enni, de Nektek a teljes adag receptjét adom meg , amivel kényelmesen jól lakhat egy néhány fős család.

Hozzávalók

A töltelékhez:

50dkg rebarbara
4-5 ek víz
2-3 ek. eritrit

A tésztához:

18dkg liszt
11dkg teavaj / vegán margarin
11dkg barnacukor

image0_2.jpeg

Első lépésként pucoljuk meg. rebarbarát és vágjunk belőle 2-3 centis darabokat, majd egy lábosban főzzük puhára a vízzel és a barnacukorral.

A tésztát én csak az utolsó pillanatban dolgoztam össze, amikor már a rebarbarát a piteforma aljába tettem. Jéghideg vajjal dolgozzunk és gyorsan morzsoljuk össze a tésztát, amit a rebarbara tetejére kell szórnunk.

180 fokos sütőben annyi idő alatt sütöttem készre, amíg a teteje aranybarnára váltott.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5416576662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása