Fincsa-nindzsa

Zserbó nyalókabundában

2021. július 08. - fincsanindzsa

Ezt a receptet és ezt a formát csak és kizárólag a gyerekek kedvéért készítem az esküvőre - pár nap múlva ki fogom tenni ennek a kókuszos tesóját is, amit fehércsokiba vonok be. 

Alapból is nagyon szeretem a zserbót, bár még sosem sütöttem, annak anyukám a nagymestere.

A zsergógolyó receptjét, édesanyám kedvenc Youtuberétől, Szokytól csentem el és az ő tollával ékeskedem most. Ez a csávó tényleg tud valamit! Tudjátok mi a titka ennek a csodának? A töménytelen mennyiségű friss sárgabarack, van is benne dögivel! A gyerekek miatt is, a rumot rumaromára cseréltem és kevesebbet tettem hozzá, mert én nem szeretem a túlságosan rumos ízt.

Vegánok! Egy csapathatjátok Ti is!

Hozzávalók: (kb 40 darab 2dkg-s golyó lett belőle)

18dkg darált dió
6dkg porcukor
18dkg győri keksz (lehet háztartási is, de én ezt jobban kedvelem)
25dkg aszalt sárgabarack (minél finomabb, annál jobb)
16dkg sárgabaracklekvár
3cl rumaroma

csokiba forgatáshoz:
20dkg étcsoki
2ek. kókuszolaj

díszítéshez:
dió, cukorka, ki mit szeretne

img_4375.jpg

A sárgabarackot apró kis kockákra vágjuk, majd összekeverjük a sárgabarackkal.

A darált diót, cukrot, darált kekszet morzsoljuk össze, majd adjuk hozzá a rumaromát és dolgozzuk össze a barackos egyveleggel. Ha összeállt, akkor tegyük be a hűtőbe, hogy dermedjen egy picit. 

img_4451.JPG

 Vízgőz fölött olvasszuk fel a csokit és kanalazzuk hozzá a kókuszolajat (vagy vajat). Ha nem akarunk szórakozni a nyalókapálcával - amúgy ezt a Sütidobozban tudjátok a legolcsóbban beszerezni - az 50es pakk kerül egy ezresbe, viszonyításképpen az Ázsia Bt.-ben kb. ugyanez 25 darabos kiszerelésben 1190.- -be. Zárójel most már tényleg bezárva, akkor fokpiszkáló segítségével forgassátok bele a csokimázba, csörgassátok le róla a felesleges és hagyjátok megdermedni rajta a csokit (a hűtőben)

Aki mégiscsak a nyalókás verziót választaná:

Ezt sokkal könnyebb csokival bevonni. Mielőtt nagyon belemerülnénk a csokizásba, készítsük el a vázat, ahova beleszurkáljuk az elkészült nyalókákat. Kb 10 centis széles, 10 centi magas és kb 40-50 centi hosszúságú nikecellt vágattam le apukámmal, ha egy picit hosszú, hogy keresztbe betegyétek a hűtőbe, akkor vágjatok le belőle. Ha megvan a kívánt méret, vonjuk be alufóliával. Az Aldiban kapható grilles verzió sokkal masszívabb és szélesebb, így kevesebb anyagot kell felhasználni belőle és garantált a siker.

A pálca végét mártsuk a csokiba, majd szórjuk a gombócokba és hagyjuk pár percet dermedni. A pálca segítségével, óvatosan forgassuk bele a csokiba, és mintha mézet csurgatnánk, dolgozzuk le róla a felesleges csokit, mielőtt beleszúrnánk az alufóliával bevont nikecellbe.

Szórjuk meg ízlésünk szerint tortadarával, cukorkával vagy darált dióval és hűtőben dermesszük legalább néhány órát, bár én egy egész éjszakát hűtőztettem. Másnapra az ízek csodásan összeérnek és a rumos íz is elillan, szinte teljesen.

img_4449.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr6016612222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása