Fincsa-nindzsa

Vegán energiaszelet

2018. október 17. - fincsanindzsa

Múlt héten nem ehettem húst, így alternatív tápanyagforrás után kellett néznem, ugyanis számomra húsmentesen az élet nehéz. Mondhatjuk, hogy éhezéssel jár, de inkább sok-sok vizesedéssel, mert egyszerűen az édesburin kívül nem nekem találták ki a rizst és társait, amitől reggelre hidroglóbusz méretű lesz a fejem, mert annyi vizet tart vissza a szervezetemben. Mivel nem vihettem be edzés előtt zsiradékot - legalábbis  az avokádót nem tartottam elegendőnek - így gondoltam adjunk esélyt a vegán csodának, amit persze csilliókért vettem. Fincsi volt, de a fél fogamra sem elég, és inkább a kitartásnak köszönhetően tudtam a lábnapot végigtolni becsülettel, nem az energiaszelet miatt. Ellenben kitaláltam, hogy én bizony még ennél finomabbat is fogok csinálni. Így ez így is lett.

Két veeziót próbáltam, a datolya alphoz csak kókusz és kakaó, a másikba pluszban még mandulát is szórtam. Úgy turbózzátok, ahogy jól esik. Minél több mag kerül bele, annál nagyobb lesz a süti térfogata és az állaga is könnybben formálhatóbb. Ha nem akartok szeletekkel bajlódni, akkor formáljatok belőle gombócokat, a közepén egy meggyel és voilá, van egy szuper nasink, edzés előtti energiaszeletünk, kinek hogy adja.

Hozzávalók:

10dkg datolya (magnélküli)
30g kókuszreszelék
(50g szeletelt mandula)
15-20g kakaópor (preferáltan a cukrozatlan)
fahéj

img_6977.JPG

A datolyát forróvízben "főzzük" 5 percen keresztül, majd csöpögtessük le egy picit, mielőtt az aprítóba / robotgépbe rakjuk a többi alapanyaggal. Ha úgy érezzük, a massza nem eléggé áll össze, akkor egy kevés főzővizet kanalazzunk hozzá. A manduláshoz nem, de a mandula nélküli verzióhoz szükségem volt egy teáskanálnyi vízre. Ne legyen folyós, inkább egy stabil, keményebb állagra törekedjünk, mert így könnyebben megdermed.

img_6978.JPG

img_6979.JPG

Ha szépen összeállt a massza, egy szilikonspatulával max. fél centi vastagságúra simítsuk el. Ha bevizezzük a spatulát, gyönyörű szép egyenletes felülete lesz a sütinek. 

Én sütőpapíron formáztam és tettem hűtőbe, kb. egy órára. Hát nem élt túl sokáig. :)

A kakaós-kókuszosból 3 szelet készült, kb 10x10-es méretet tudtam nyújtani belőle, a mandulásból 13x14 centis, így nagyjából kétszer annyi szelet lett belőle. Hogy ki melyiket szereti, magatok döntsétek el.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr3514297553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása