Fincsa-nindzsa

Mentás-lime-os almalekvár

2012. július 18. - fincsanindzsa

Az első agymenésem az almalekvár volt. Most kicsit bosszús vagyok, mert a nagy innováció közepette kipróbáltam ezt a fura zselésítőszert. Legközelebb inkább főzöm tovább a lekvárt, mert nekem ez a dzsemes megoldás annyira nem jön be. Vagy kisebb adagot kell hozzáadni. Ettől függetlenül istenire sikeredett, kétféle ízesítéssel is csináltam, ezért mindkét receptet külön-külön rakom fel. Az alap az teljesen megegyezik, de maga a főzési metódus különbözik.

Hozzávalók

1kiló hámozott savanyú alma (én a Granny Smith-t szeretem)
2 citrom leve
3dl víz
15dkg + 7-10dkg cukor (utóízesítésként) – én barnát használtam
3 ág menta
2 lime felszeletelve + 1 lime leve
fél zacskó Haas zselésítőszer 4:1
késhegynyi szalicil

Az almát meghámozom, kicsumázom, felszeletelem, vagy ha van lehetőséged, az IKEA-ban szerezz be egy almaszeletelőt. Kb 1 centis kockákra vágom az almát, a citrom levét ráöntöm, hogy ne barnuljon be. Majd felteszem főzni az almát. Hozzákeverem az előre kimért cukrot (édességtől függően én 15dkg-val kezdtem és utána tettem még hozzá, hogy ne legyen túl fanyar). Öntök hozzá 3 dl vizet, majd összeforralom az egészet. Közben beleteszem a megmosott mentaágakat, 2 lime-ot 4 karikára vágom, a levét belenyomom a készülő lekvárba, és elkeverem. Természetesen folyamatosan kavarom, nehogy leégjen.

1_48.jpg

Egészen odáig főzöm, amíg az alma elveszíti kocka formáját, és szinte teljesen szét nem fő. Egy fél zacskó zselésítőszert teszek bele, de utólagosan úgy gondolom, hogy annak ellenére, hogy 1 egész tasakot ír elő 1.5kg gyümölcshöz, szerintem egy negyed tasak is elegendő az 1kg almához. Kb. 5 percig főztem ezek után, egy késhegynyi szalicilt tettem bele a biztonság kedvéért.

2_33.jpg

Közben az üvegeket szokás szerint sterilizálom, majd egy tepsit meleg vízzel felöntök, és abba állítom a szárazra törölt üvegeket. Vigyázzunk, egy csepp víz se maradjon az üveg belsejében, mert könnyen romlásnak indulhat a lekvár.

Ha nem elég édes a lekvár, adjunk hozzá cukrot és hagyjuk elolvadni. Ha még pikánsabbá szeretnénk tenni, még egy-két lime levét nyugodtan facsarjuk bele, hiszen eddig csak a karikára vágott lime-ok levét adtuk hozzá.

Ha összeértek az ízek, merjük az üvegekbe a lekvárt. A mentaágakat tegyük félre, a limekarikák belemehetnek. Nem mertem teljesen friss lime-okat belerakni a lekvárba, csak azt, amelyiket hőkezeltem a főzés során.

4_10.jpg

A lekvárt hagyjuk teljesen kihűlni, csavarjuk rá a tetőt és hűvös, száraz helyen tároljuk.

3_16.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr334663680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása