Fincsa-nindzsa

Tócsi

2013. május 31. - fincsanindzsa

Állítólag a tócsi, tócsni,lapcsánka – ki hogy hívja – ismét egy zalai csemege. És bevallom őszintén, eddig nálam minden zalai „csemege” nagy sikert aratott, vegyük például a dödöllét is: http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2012/11/18/dodolle_az_igazi_zalai_csemege

Egy kedves blog-követőm vetette fel néhány hete az ötletet, hogy szívesen látna tócsi receptet is. Bevallom őszintén, kicsit elmaradtam a kívánság teljesítésével, de mivel ma úgyis szabin vagyok, ezért végre frissen ehetem, ugyanis ez tényleg csak frissen az igazi (legalábbis szerintem).

Van mindenféle „dúsított verziója” is, mint pl. a sváb tócsi, amihez gombát és sonkát lehet tenni. De most a natúr hagyományosat fogom elkészíteni. Mivel szerintem még csak egyszer csináltam ilyen, a mennyiségekkel kicsit alálőttem, ugyanis csak két fő lakhat ebből jó, jobb esetben, és inkább csak uzsonnára J Már ha marad belőle, ugyanis a férjem időközönként benéz egy-egy újabb szeletért, és eddig még nem sikerült lecsapnom egy szeletre sem.

Hozzávalók: (7-8 darabhoz kb. 10 centi átmérővel)

80dkg krumpli (újkrumpli nem jó hozzá)
15dkg liszt
1 kis pohár joghurt/tejföl/kefír

bors
3 gerezd fokhagyma
olaj

Önvédelemből jó nagy krumplikat használjunk fel, hogy még véletlenül se vágjuk meg a kezünket. (Speciel a férjem segített benne, mert így gyorsabban haladtunk).

Ki hogy szereti, de almareszelőn reszeljük le a krumplikat. Van aki a nagyobb lyukú reszelőre esküszik, mindenki úgy csinálja, ahogy szereti, de minél kisebbre reszeljük, annál gyorsabban megsül.

Menetközben mindig szoktam hozzáadni egy-egy kanál joghurtot vagy tejfölt, hogy ne barnuljon meg.

Reszelés után adjuk hozzá a lisztet, a joghurtot/tejfölt vegyesen, alaposan sózzuk és borsozzuk meg, zúzzunk hozzá fokhagymát az ízfokozás végett.

Forrósítsuk fel a serpenyőt, majd öntsünk bele olajat – ne a legnagyobbat válasszuk ki, mert a szélein nem fog rendesen átsülni a tészta. A közepes lángnál erősebb fokozatot használjunk -10-es fokozatból 7-es).

1_74.JPG

Egy kanállal oszlassunk el korongokat a serpenyőben és süssük át alaposan mindkét oldalát. Figyeljünk arra, hogy ne legyen túl vastag a tészta, mert akkor lassan fog megsülni.

Az első kisütött tócsit kóstoljuk meg, igényel-e még utófűszerezést. Nekem még igényelte a plusz sót.

Végezetül tejföllel és sajttal szórjuk meg, és frissen fogyasszuk. 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr865337480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fincsanindzsa 2013.06.01. 12:10:03

@Kulminaator: hmm, vöröshagymával megy a következő adag, ez már biztos :)
süti beállítások módosítása