Fincsa-nindzsa

Fokhagymakrémleves

2013. június 10. - fincsanindzsa

Bevallom őszintén nem vagyok egy nagy leveses, életemben nem készítettem még húslevest, félek, hogy elrontanám, bár mindenki azt mondja, hogy  a világ legegyszerűbb étele. Ha leves, akkor szigorúan krémleves, vagy paradicsomleves. A fokhagymakrém az egyik nagy kedvencem, de kevés helyen lehet igazán finomat enni. Nekem is kísérletezni kellett, hogy kellően krémes és sűrű legyen, talán mára elértem a legideálisabb állagot, bár azért az a rengeteg sajt kiváló állagjavító is egyben. Imádom cipóban tálalni, majd kikaparni még a belsejét is teljesen. Kezdek megéhezni a gondolattól is.

Hozzávalók:

1l víz
1 fej fokhagyma
1 fej vöröshagyma
2 Maggi húsleveskocka
250ml tejszín (1%-os cukortartalmú)
só, bors, szerecsendió ízlés szerint
sajt
cipó

3_153.jpg

Megpucolom a fokhagymagerezdeket és a vöröshagymát (lehet, hogy szokatlan, de nagyon jó kis ízvilágot tud adni neki). Összezúzom a gerezdeket, a vöröshagymát felaprítom, amennyire csak lehet. Ha nem vagytok valami jók az aprításban, akkor elő a turmixgép vagy aprító, és pépesre mixeljük. Ha ezzel megvagyunk, akkor kevés olajon megpirítjuk a hagymákat, majd ráöntjük a vizet, és forrás közeli állapotban belemorzsoljuk a leveskockákat, majd a tejszínt is apránként hozzáadagoljuk. Ízlés szerint sót, borsot, ha szeretitek, akkor még szerecsendiót is rakhattok bele. Forrás után közepes lángon főzzük tovább, amíg krémes állagú nem lesz. (Kb. fél óra, de lehet, hogy egy kicsit több, attól függően milyen gyorsan párolog el a víz).

1_259.jpg

Ha elkészült a levesünk, a sütőben pirítsuk meg a kibelezett cipónkat, Majd reszeljük sok-sok sajtot – trappistát vagy füstölt sajtot a levesbe közvetlenül tálalás előtt.

2_205.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr14572638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinus85 2012.06.08. 14:13:52

Isteniii! :)
Én a mennyiségeket sosem szoktam figyelni, csak érzésre (és persze kóstolásra :) ), de én még a végén szoktam beleolvasztani egy kis kékpenészes sajtot. Feldobja! ;)

fincsanindzsa 2012.06.08. 14:24:06

nyugi, csak a recept miatt vannak mértékegységek, különben mindenre írhatom h. ízlés szerint, amitől kezdő koromban frászt kaptam. Anyum imádt(j)a ezt a szót. Kislányom, csak érzéssel :)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2013.06.11. 11:14:57

Szeretek mindenfajta hagymalevest, de a cipótól eltekintek. A jó cipót otthagyni sajnálnám, de annyira laktató, hogy más már nem megy le utána. Marad a csészében tálalás + pirított kenyérkocka, v. sajttal sütött kruton.

mergo 2013.06.11. 11:24:43

Én még egy kis szerecsendiót is reszelek bele. Kellemesen megbolondítja az ízeket. :-)

fincsanindzsa 2013.06.11. 12:40:18

Most latom hogy a szerecsenduo lemaradt. Anelkul nem er semmit at egesz:-)
süti beállítások módosítása