Fincsa-nindzsa

Májkrém házilag

2013. augusztus 05. - fincsanindzsa

Annak ellenére, hogy már huzamosabb ideje közel negyven fok van, valamit ennünk kell. Az elmúlt hetekben leginkább a salátára szorítkoztunk, hiszen reggel indulás előtt 5 perc alatt összedobhattuk és nem volt vele szinte semmi további teendő. Azonban már kezdtem megunni, és inkább bevettem a konyhát. A hátunkról csorgott a víz, de amit összehoztunk, minden fáradtságot megért. Ugyanis, nemcsak, hogy jövő hétre kellett sütni-főzni, hanem holnap jönnek a barátaink egy kis szeánszra. Ilyenkor a szokás, hogy mindig készítek valamit. Most a cél az volt, hogy 3 óra alatt a legnagyobb mennyiséget, és változatosságot hozzuk össze, természetesen a férjem segítségével.

Az első, amit készítettem, a házi májkrém volt, ami szerintem egy megvajazott pirítóssal és néhány szelet paradicsommal, holnap nagyot fog ütni! (Legközelebb kétszer ennyit csinálok majd!)

Hozzávalók

fél kg csirkemáj
2gerezd fokhagyma
só, bors
ízlés szerint bazsalikom vagy kakukkfű
3ek teavaj
kevés tej vagy tejszín

A vajat olvasszuk meg, majd a csirkemájat sózzuk, borsozzuk és fokhagymázzuk meg. Aki imádja a fokhagymát, mehet bele még egy gerezddel. Süssük át teljesen, majd ha ezzel megvagyunk, a 8-10 levél bazsalikomot tépkedjünk össze, majd botmixerrel zúzzuk krémesre a májat és a bazsalikomot is. Ha kicsit száraznak érezzük egy kevés tejjel krémesebbé tehetjük.

1_145.jpg

2_102.jpg

Komolyan mondom, nem gondoltam, hogy a májkrémkészítés ennyire egyszerű és gyors lehet! Maximum 20 percet vett igénybe.

3_64.jpg

 utóirat: először úgy próbáltam ki, hogy a máj sütése közben beledobáltam a friss fűszernövényeket, azonban sokkal intenzívebb az íze, ha frissen kerül bele, hőkezelés nélkül.

4_46.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr975445313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása