Fincsa-nindzsa

Gesztenyés-csokis cupcake

2013. október 20. - fincsanindzsa

Még sosem sütöttem cupcake-t, mert féltem, hogy macerás lesz, hiszen vajas krém stb. Aztán végül, amit kitaláltam, nem is vajas lett, hanem mascarpone-s, gesztenyével megbolondítva. Egész jól sikerült, annak ellenére, hogy a képek nem a legmutatósabbra sikerültek.

Hozzávalók

Muffinhoz az alábbi recept alapján:

http://fincsa-nindzsa.blog.hu/2012/07/20/csoki_alapmuffin

Krém:

25-30dkg mascarpone
25dkg gesztenyemassza
ízlés szerint aroma, vagy szirup

Az alap muffinreceptet használtam a csokis muffinhoz, annyi különbséggel, hogy 1,5 adagot sütöttem belőle. Amióta megvannak a szilikon formáim, azóta nem is használok kapszlikat, mert fantasztikus, hogy nem ragad bele a tészta.

1_193.jpg

A krém is nagyon egyszerű: a mascarpone-t robotgéppel habosítsuk fel, majd adjuk hozzá a gesztenyemasszát. (Jó ha van egy tartalék gesztenyénk otthon, mert nem lehet tudni mennyire lesz folyós állagú, nekem is kellett még egy pici darabot hozzá kevernem.) Ha szeretnénk az ízét fokozni, én a Monin French Vanilla szirupját használtam hozzá. Kb. 2-3 pumpányi mennyiséget, ami miatt igényelte, hogy egy teljes gesztenyemassza kerüljön a krémbe, mert a szirup az nagyon felhígítja a krémet.

Várjuk meg, amíg kihűlnek a muffin alapok, a gesztenyekrémet kanalazzuk egy műanyag habzsákba, melybe egy csillagcsövet helyeztünk előtte majd a rakjuk a hűtőbe néhány órára.

Mielőtt fogyasszuk, vagy megérkeznek a vendégek, a habzsák végét vágjuk le, és körkörös mozdulattal, kívülről befele haladva nyomjuk a muffinra a krémet, hogy egy „hegyben” teljesedjen ki. A tetejére helyezhetünk egy-egy magozott meggyet is.

2_143.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr745589142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása