Fincsa-nindzsa

Sült tarja chillis-hagymás csemegekukoricával

2013. december 23. - fincsanindzsa

Lusta disznó vagyok, és mostanában eléggé elhanyagoltam a blogolást is, a főzést is, de most az ünnepek alatt be fogom hozni a lemaradást. Sőt!

Ezt a fogást ugyan elég régen sütöttem le, de úgy gondoltam, ha valaki mégiscsak egy extrább karácsonyi fogásra vágyik, ezzel ki tudom elégíteni a vágyait.

Hozzávalók

4 szelet tarja
só, bors, olaj a sütéshez
3-4 cm friss gyömbér
4 gerezd fokhagyma
1 csomag újhagyma vagy póréhagyma
2 konzerv kukorica
1ek. barnacukor
chillipaprika

1_208.jpg

A serpenyőt hevítsük fel, öntsünk bele egy kevés olajat, vagy kókuszzsírt. A hússzeleteket sózzuk és borsozzuk meg. Mindkét oldalát nagy lángon néhány perc alatt süssük meg. Ne mozgassuk és nézegessük közben. 2-2 percre hagyjuk mindkét oldalát átsülni. Utána közepes lángos süssük még tovább, hogy teljesen megsüljön, ám ne száradjon ki. Ne böködjük villával, hanem csipesszel forgassuk, mert különben kifolyik a hús leve és kiszárad.

2_159.jpg

Ha a hús megsült, ugyanazt az edényt használjuk hozzá a továbbiakban is. Én kicsit elméreteztem a mennyiséget, ezért kénytelen voltam serpenyőt cserélni.

A gyömbért pucoljuk meg, majd aprítsuk fel minél kisebbre. A chillipaprika mennyiségét erősségétől és attól tegyük függővé, hogy mennyire szeretjük. Én egy negyed csemegét kockáztam fel, mert a csípős ízeket csak mértékkel szeretem. Zúzzuk össze a fokhagymát, a hagymát pedig karikázzuk fel.

3_110.jpg

4_84.jpg

Egy kevés kókuszzsíron / olajon, nagy lángon, pirítsuk meg a konzerv kukoricát, lé nélkül, a chillipaprikával. Ezután jöhet rá a gyömbér, a fokhagyma és a hagymakarika. Végezetül szórjuk rá a barnacukrot, amit egy kicsit meg kell karamellizálni. Talán én 2 kanállal raktam bele, de úgy eléggé édes lett. (Nekem így is bejött az íze, de megint ízlés kérdése).

5_40.jpg

6_31.jpg

A tarját a kukoricás körettel tálaljuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr205704382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása