Fincsa-nindzsa

Bagel tökmaggal vagy szezámmaggal

2015. február 06. - fincsanindzsa

Az elmúlt hosszú hónapok során, amit egyedül töltöttem egyre ritkábban főztem. Meguntam ugyanis, hogy magamnak bohóckodom csak. Szükségem van arra, hogy mást is lenyűgözzek vagy valaki kedvébe járhassak. Időről időre sikerült ezeket a „terveimet” megvalósítani és a hétvégén kétszer is ilyen szerencsés helyzetbe kerülhettem. Az egyik kedvenc kutyás cimbimmel villásregiztünk, olyan Így jártam anyátokkal módra. Csináltam fincsi rántottát sonkával, hagymával és sajttal. És mivel a fejembe vettem annak ellenére, hogy nem szoktam péksütit enni a rántottához, csak zöldséget, hogy sütni fogok valamit. Méghozzá bagelt, amit már évek óta ki akartam próbálni. Szerencsétlen bagel, amilyen finom lett, olyan nyomorultul festett, nem ám úgy, mint a fotókon, ami a gasztro-magazinokba kerül :) Mindenesetre gond nélkül elfogyott.

Hozzávalók (5 nagyobb vagy 7 kisebb bagel-hez)

300g liszt
1 csomag „instant” élesztő
2ek. cukor
2dl langyos víz
1tk. só
kevés olaj
1ek. szódabikarbóna

szezámmag, tökmag
1 tojás

 4_121.jpg

A langyos vízbe szórjuk bele a szárított élesztőt és egy kanál cukrot is.  A lisztet keverjük össze a sóval és a maradék cukorral (2 evőkanálnyi), majd miután az élesztő egy picit felfutott, öntsük hozzá a szárazanyaghoz és dolgozzuk össze alaposan. Egy kevés olajat is adhatunk hozzá, így a tészta jobban el fog válni az edénytől.

Gyúrjuk szép homogénre a tésztát. Kivételesen mielőtt a kelesztés útjára bocsátottam, a tészta tetejét beolajoztam és folpack-kal fedtem le. Jól befűtöttem a konyhába, elmentem piacolni és kutyát sétáltatni, így mire visszaértem, szépen megkelt a tészta.

Egyforma bucikat formázzunk a tésztából, inkább kisebbeket, mint nagyobbat majd egymástól jó messzire, egy sütőpapírral kibélelt tepsiben hagyjuk újabb fél órán át pihenni.

1_265.jpg

Közben tegyünk fel egy lábos vizet 1 evőkanálnyi szódabikarbónával forrni. A szódabikarbóna a lúgos hatás eléréséhez szükséges.

Ezzel a művelettel párhuzamosan a sütőt is melegítsük 180 fokosra.

Ha a víz felforrt, a bageleket egyesével tegyük a vízben és fél-fél percig főzzük mindegyik oldalát, azután, hogy az ujjunkkal körkörös mozgást folytatva, lyukat képzünk a bucik közepére. Csepegtessük le és helyezzük a tepsire. Dolgozzunk olajos kézzel, mert így nem szakítjuk el a tésztát és könnyebben fel tudjuk szedni a sütőpapírról. plusz! Szilikonos sütőpapírt használjatok, mert akkor tutira nem fog ráragadni a papír a tészta aljára.

2_212.jpg

Mindegyik bagel tetejét kenjük meg a felvert tojással és ízlés szerint megszórhatjuk különféle magvakkal is. Én szezámmagot és tökmagot használtam fel.

Körülbelül 20-30 percre volt szükség, hogy aranybarnára süljenek, de nézzünk rá időközönként, hiszen mindenki sütője másképp „fog”.

3_159.jpg

Kellemesen édeskés az íze, picit laposra és bumfordira sikeredett, ezért javasoltam hogy inkább kisebb bucikat gyúrjatok, de ez ízlés kérdése.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr737134919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása