Fincsa-nindzsa

5-6. nap - A lógós hétvége

2016. június 26. - fincsanindzsa

A hétvégénk a kiruccanásokból áll. Szombaton bográcsozni voltunk egy baráti összejövetelen, ma keresztelőre megyünk, így a reggeli és vacsis fix étkezéseken kívül semmit sem tudtam menetrend-szerint tartani, ennek ellenére tovább fogytam.

A hétvégi poszt rendhagyó lesz, elnagyoltan megmutatom amit ettünk, de mivel két nagyszerű ételt is sütöttem, ezért ezeknek külön posztot szentelek végül.

Szombat:

A szombati nap kereteit két dolog adja meg nekünk: reggel a "kötelező" piacolás a kutyámmal, ami évek óta az egyik kedvenc programom, ő meg a piacosok kedvence a bájos kis okos fejével és szeleburdi természetével. De hát a Goldenek ilyenek :) A másik pedig esténként a sofőrködés, amivel igazán jól elszórakoztatjuk magunkat és kiszakadunk a hétköznapi malomkerékből. Pasi ilyenkor sokáig alszik és szinte csak akkorra érünk haza mikor ő felébred. Most még nagyobb szerencsém volt, mert piacolás után le tudtam ülni egy picit a frissítő levegőjű kertbe olvasni, ugyanis a reggeli sok zörgéssel járt volna, és járt is.

Már említettem, hogy megérkezett a tojásfehérjelevem, így mindenféle pazarlás nélkül tudok olyan mennyiségű rántottát készíteni, amit Ancsa előírt nekem. Kicsi undi  cucc, de világbajnok!

Tojásfehérjéből és zöldségekből sütöttem tojásmuffint. A receptjét itt találjátok:

tojasmuffin.jpg

Nekem nagyon ízlett a reggeli, de a pasitokat ne ezzel próbáljátok meg elkápráztatni, feltéve ha nem testépítő. Szerinte nem rossz, de a jó nem ilyen felkiáltással bontott asztalt. :) 

Nehezen bírtam a mai napot, mert nem volt meg a rendszer, hogy 3 óránként ehetek, így ma néhány csalást be kellett iktatnom, hogy éhen ne haljak. Bográcsolás előtt még elmentünk vásárolni, és bölcsen bekaptunk egy falatot: zöldséges lepényt, ami tulajdonképpen nagyon hajazott a tócsira, azzal a különbséggel, hogy nem volt olyan olajos és zöldséggel volt telepakolva. 

De jó, hogy ezt megtettük, ugyanis majdnem 4 óra volt, mire " ebédhez" jutott éhező kis dömper testem. Sertéspöri volt, és friss uborkát ettem hozzá, ami teljesen jól megfért a diétámmal. Azonban nemcsak én sütöttem finomságot, így meg kellett kóstolni azt a cukormentes csodakekszet is. Szívem szerint a dobozt magam elé tettem volna és kétpofára tömtem volna az arcomba, az utolsó morzsa felszippantásáig. Annyira finom volt! És persze azt is megkóstoltam, amit én sütöttem:

turomuffin.jpg

Ez egy teljesen cukor és lisztmentes muffin volt, fehérjepor adta az alapját, a közepébe pedig túrót sütöttem. Frissen a legfinomabb.

Vacsi

Aztán vacsit már itthon ehettünk. Rákattantam egy cikkre, olvassátok el, tök jó dolgok vannak benne:  http://buzzfeedfood.tumblr.com/post/47955416935/27-easy-ways-to-eat-healthier.

Az ok, amiért ezt belinkeltem Nektek, mert őrülten megkívántam a görög joghurtot, és így lett ebből tzatziki és a szokásos és megunhatatlan csirkemell, csípős fűszerezéssel.

Ezt igazán lebutítottam, tudom, hogy az eredeti tzatziki nem pontosan így készül, maradjunk a lebutított verziójánál: égen földön nem találtam a reszelőt, így végül julienne technikával feldaraboltam őket, bár ezt többnyire répánál használják. Zsülikéről mindig Gáspár Győzi jut az eszembe, de őt most zárjuk ki a konyhából.

A technika lényegét az alábbi cikkben látjátok meg, itt igen profin összefoglalták nekünk:

http://www.origo.hu/tafelspicc/technologia/20120726-julienne-vagas-technologia.html

Visszakanyarodva a tzatzikihez: 1 uborkát használtam fel, 1 fokhagyma gerezdet zúztam rá, ment rá kb. 2 nagy evőkanálnyi görög joghurt és a végén egy kis só. Ezt jól összeforgattam.

A csirkemelleket szép vékony szeletekre szeltem, ebből nyersen 30 dekányit sütöttem ki, ami két főre elegendő mennyiség. Legalábbis nálunk, és a diéta szerint. Mindkét oldalát néhány percig süssük, így nagyon finom és omlós húst fogyaszthatunk.

csirke.jpg

Aztán az esti filmnézés közben jött egy újabb bűnözés: ennünk kellett egy csepp dinnyét is, amiből egy egész meg tudnék enni bármikor, annyira szeretem.

Összeségében szuper kis napunk volt, féltem, hogy a kihágásommal a diétát egy picit hazavágtam, de reggel örömmel konstatáltam, hogy bizony keddhez képest, mínusz 2 kilóban vagyok.

Vasárnap:

Éjszaka elég uncsi volt a munka, nem volt igazán pörgés és ez teljesen demotiválttá tett. Ezt nem segítette elő az oltári nagy vihar hajnalban és szomszéd  kutya fejhangon ugatása sem. Ugyanis a kennelje az ablakunk alatt van, így garantált az, hogy egy éjszakát se lehessen nyugodtan végig aludni. De ezt még az 5.37-kor kellemesen duruzsló ipari kompresszor duettjével meg is lehet fejelni. 

Szóval nem indult túl békésen a napom és mindjárt indulunk a barátnőm kisfiának a keresztelőjére. 

Reggelire szendvicset eszünk: sonka, túrókrém, paradicsom és egy szelet kenyér kombójaként, de ezt már láthattátak a napokban többször is. A reggeliken nem is fogok változtatni, azonban a jövő héeti menüt már összetettem, szerintem nagyon jó dolgokkal rukkolok elő Nektek.

Mivel ma sem leszünk itthon, ezért főzni sem kell. Ma étterembe megyünk, így bizti könnyen találok a diétába illeszthető főételt. Remek lesz.

Le is csatlakozom a hálóról, szerintem holnap érkezem!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr128843838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása