Fincsa-nindzsa

Fasírtgolyó baconnel és sajttal töltve

2016. július 05. - fincsanindzsa

Hétvégén apukámék itt jártak a környékünkön, és mikor legutóbb beugrottak olyannyira bunkó voltam, hogy még ebédet sem készítettem nekik. Most, hogy ne essen a becsületemen csorba, mindenféle finomsággal láttam el őket. Meglepően jól fogadták az újdonságokat: kaptam házilag készült müzliszeletet, olivás kelt csigát és főfogásként fasírtgyolyót melyet picit megtrükköztem. Gluténosként a zsemlemorzsát gluténmentesre cseréljétek, más trükk nincs hozzá.

Hozzávalók

1kg darálthús (én sertéslapockát használtam most)
1 tojás
1 fej vöröshagyma
só, bors, paprika
pár csepp tabasco
20dkg füstölt sajt
20-25dkg kockázott bacon

zsemlemorzsa (akár lehet gluténmentes is)

6_18.JPG

A hagymát kockázzuk fel és egy kevés olajon pirítsuk üvegesre. A húst készítsük elő egy tálban, üssünk bele egy tojást, adjuk hozzá a hagymát, fűszerezzük alaposan.

1_103.JPG

MIelőtt összegyúrnánk a gombócot, kb. a tenyerünk méretének megfelelő nagyságúra lapogassuk ki a golyót, a közepébe tegyünk a kockákra vágott sajtból és a baconszalonnából. Én mindegyikbe tettem bőven, nemcsak egy-egy darabkát. Gyórjuk össze, hogy ne látszódjon ki a töltelék, majd forgassuk meg zsemlemorzsában.

2_80.JPG

 

3_58.JPG

 

4_41.JPG

Nem akartam olajban kisütni, részben azért sem, mert 1 hétig kifőzdeszag terjengene a lakásban, mert nem lehet rendesen kereszthuzatot csinálni, másodsorban, ez mégsem muszáj, hogy update 629-es kóddal verdesse a biztosítékot. 

5_28.JPG

Így maradt a hamu helyett sütőben sült fasírtgolyó. Nektek valószínűleg a 180 fok is elegendő, de az én sütőm nem hevül fel kellőképp, ezért 200 fokon kell járatnom. Süssük aranybarnára és fogyasszuk rizzsel, salátával vagy csak alaposan tunkoljuk bele majonézbe, hadd szóljon.

A bacon és a füstöltsajt isteni pikáns ízérzetet ad neki.

6_18.JPG

ps: a végén még megtanulom a baconszalonnát baconre cserélni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr178414566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása