Fincsa-nindzsa

Vaníliafagyi házilag, gép nélkül, mézes-fahéjas ananásszal

2016. augusztus 24. - fincsanindzsa

Hiper-szuper fagyiötleteket kaptam, de ez még csak a kezdet volt. Nem mertem többet és más milyet csinálni, mert ha elrontom, akkor dobhatom ki a finom alapanyagokból összeállított krémes fagylaltot. Az alapötletet a fagyira Mariann adta, túrós-barackos verzióra, de az nem sikerült jól, mert darabos lett De mivel grilleztem ananászt mézzel és fahéjjal, valamivel még fel kellett ezt dobni, és a nyertes a vaníliafagyi lett. 

Hozzávalók

Fagyihoz:

4dl tejszín
1dl tej
5 tojás sárgája
4ek. kristálycukor
1 vaníliarúd kikapart magva

1-2 friss ananász
méz
porcukor
fahéj

4_48.jpg

A fagyit már néhány nappal azelőtt elkészítettem, hogy az ananászt természetesen frissen meggrilleztem. A cukrot verjük fel habosra a tojások sárgájával, amíg a cukor teljesen el nem olvad. Közben a tejszín, a tejet és a vaníliarúd kikapart belsejét keverjük össze, és öntsük bele a tojáskikevertbe, miután elolvadt benne a cukor.

Egy lábosban, 10-es fokozatú főzőlapon 7-es fokozaton folyamatos kevergetés mellett főzzük fel. Azonban vigyázzunk arra, hogy ne forraljuk fel. Nem akartam a véletlenre bízni, ezért nemcsak a bugyborékolást figyeltem, hanem elővettem a macaron készítéshez vásárolt maghőmérőt, és kiaknáztam a benne rejlő potenciálokat, avagy pontosítva: megmértem a forrás előtti pontot. Jelen esetben 83 és 85 fok közé esett, már nem emlékszem pontosan.

1_150.jpg

Ezt követően egy műanyag edénybe töltöttem a krémes fagyialapot, és egy éjszakára betettem a hűtőbe. Reggel pedig ment a fagyasztóba. Figyeljünk arra, hogy alaposan zárjuk le, vagy fedjük le folpack-kal, hogy ne vegye át a hűtő ízét.

2_106.jpg

Az ananász rém egyszerű, és kb. 10 percet kell rászánni a pucolással együtt. Mivel firss ananászt szoktam venni, ki kellett találni, hogy tudom olyan szépen megpucolni, mint a konzervben találhatót. Ezért beszereztem ezt a kütyüt: http://casamobili.hu/ananasz-szeletelo-vacuvin.html. Csodálatos spirált csinál a hámozó, és ezekből karikákat vágtam.

Közben a serpenyőt felforrósítottam a tűzhelyen. Az ananászkarikákat a fahéjas porcukorba forgattam, mindkét oldalát jól megsütöttem. Majd amikor a B oldalt sütjük, csorgassunk rá mézet.

3_66.jpg

Még melegen fogyasszuk, amire a fagyit kanalazzuk rá. Ígérem nem fogtok benne csalódni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr435445385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása