Fincsa-nindzsa

Húsgombóc olaszos paradicsomszósszal és cukkinispagettivel

2016. október 03. - fincsanindzsa

Tegnap ismét rapid vacsorára volt idő, sőt ezt igazság szerint ebédre szerettem volna megfőzni, de ember elég éhesnek bizonyult és nem akartam hallgatni, hogy én mindig éheztetem őt. Ezért inkább dupla adagot csináltam belőle. Paradicsomszósz főzésében szuper vagyok, főleg a tejszínes-paradicsomosat tudok bajnokra összerittyenteni. Ezt az alapot rendesen felturbóztam és hozzá cukkini "spagettit" készítettem. Amit már most tudok, hogy rozmaringot húsgombócba soha, de soha nem teszek többet, még picit sem, mert borzalmas ízt ad neki.

Hozzávalók

Húsgombóchoz:

1 kiló pulykahús (lehet marha is, de én most ezt kívántam)
1 tojás
1 közepes fej vöröshagyma
oreganó
1 ek. mustár
1ek. olivaolaj
só, bors

Paradicsomszószhoz:

2 doboz passzírozott paradicsom vagy hámozott paradicsomkonzerv (500-grammos kiszerelés)
1 nagy fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
olívaolaj
friss bazsalikom
oreganó
parmezán
1 csipetnyi cukor (elhagyható)


2 cukkini

20.jpg

Először a paradicsomszósz összeállításával kezdjük:

A vöröshagymát kockázzuk apróra, a fokhagyma gerezdeket zúzzuk össze, majd olívaolajon futtassuk üvegesre. Öntsük hozzá a paradicsomszószt. Én úgy csináltam hogy egy hámozott parikonzervet és egy passzírozott parit tettem össze, így sokkal rusztikusabbá vált a szósz. Sóval, egy csepp cukorral, oreganóval ízesítettem. Közepes lángon forraljuk fel. Szórjunk bele egy kevés parmezánt és csipkedjünk bele sok-sok friss bazsalikomot. 

Ezzel párhuzamosan a húshoz keverjünk egy tojást, oreganót, sót, borsot, aprítsunk fel egy fej vöröshagymát és alaposan dolgozzuk össze. Keverjünk hozzá egy kanál mustárt is. Akkor jó, ha egy picit sós, picit pikáns az íze. Ha csípős pártiak vagyunk akkor jöhet hozzá egy kis Tabasco is.

Formázzunk kisebb gombócokat a húsból majd óvatosan egymás mellé helyezzük el a paradicsommártásban és főzzük meg kb 20-25 perc alatt 4-5ös fokozaton. Néha óvatosan keverjünk bele vagy rázzuk meg a wokot - ebben a legegyszerűbb főzni - hogy ellepje a paradicsomszósz.

18.jpg

Pucoljuk meg a cukkinit, és vékony szeleteket szeljünk belőle a hámozókéssel. Így teljesen olyan összehatása lesz, mintha pappardellével tálalnánk az ételt. Nem kell semmit csinálni vele, nem kell meggrillezni, párolni, sózni. Csak magában kell fogyasztani. 

19.jpg

Nekem ez a verzió nagyon tetszett. Állati kiadós, annak ellenére, hogy nem egy nehéz kaja.

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr508847260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása