Fincsa-nindzsa

Szendvicskrém 6. - Padlizsánkrém

2016. november 19. - fincsanindzsa

Ez a recept már vagy 3 évvel ezelőtt került ki a blogra, azóta viszont néhány facelift történt rajta, így ezt szeretném megosztani Veletek. Szerintem sokkal finomabb lett, mint azt álmodni mertem volna.

Hozzávalók

2 jól megtermett padlizsán
1 közepes fej vöröshagyma
olivaolaj
só, bors
1-2ek. majonéz

A padlizsánt helyezzük egy tepsibe, villával böködjük meg alaposan, és előmelegített sütőben süssük barnára. Még forrón húzzuk le a héját, vágjuk ketté és kaparjuk ki a magos részét. Ha szeretjük a magot, akkor ezt a műveletet hagyjuk ki. Én a mag nagy részét szoktam csak eltávolítani, bár most ezt a lépést is kihagytam. Ezután botmixerrel krémesre zúzom.

Itt jön a csavar: a hagymát kockázzuk fel, és néhány kanál zsíron pirítsuk meg, higgyétek el, sokkal finomabb ízt ad neki, Én a fokhagymát elfelejtettem beletenni, de egy cseppet sem bántam, hogy nem lett vámpírüldöző szagom tőle. A padlizsánt daraboljuk fel, tegyük egy üvegtálba a pirított vöröshagymával együtt. Sózzuk, borsozzuk, löttyintsünk rá olivaolajat és botmixereljük össze alaposan. Ki hogy szereti, én majonézzel, ezért szoktam belenyomni 1-2, estenként 3 kanál majonézt, ezt persze a készülőben levő krém mennyiségétől is nagyban függ. Ha nem tartjuk elég ízesnek, fűszerezzük újból. 

A legjobb, ha másnap fogyasszuk, hiszen akkor nyeri el a végleges ízét.

Pirítóssal, sajttal, zöldségekkel, kolbásszal fantasztikus.

 padlizsankrem.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr714788677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dinus85 2012.09.22. 17:14:00

Köszi, Helgus! Ki fogom próbálni mindenképp!!! :)

Pinka-Panka 2013.06.12. 11:59:10

Jó a recept, de még korai ebből a padlizsánból? vagy nem jól tudom?

tóninéni 2013.06.12. 12:03:15

Ha van rá lehetőség, érdemes grillen, nyílt lángon sütni, mert kap egy kis füstös ízt.
Ha szétturmixolod, fölösleges a magokkal bajlódni, mert azok is krémmé válnak.
Van még egy dolog, nem tudom ez mennyire legenda, de a padlizsán fémmel nem érintkezhet, mert rossz íze lesz. Így csak fakanállal és nem fém edényben szabad csak készíteni. Mivel ez nem külön energia, nem kockáztatok és mindig így csinálom.

nemigazmá 2013.06.12. 18:58:05

Ha mindenképpen bent kell sütni, akkor ne a sütőbe rakd, hanem KÖZVETLENÜL a gázrózsa fölé, hogy a lángok nyaldossák (távtartó szükségeltetik).

Turmixolni nem szabad, csak összevágni nagyon apróra, mint ahogy a jó tatárt készítik. Csak itt nem késre, hanem annál egy fokkal tompább tárgyra van szükség.

fincsanindzsa 2013.06.12. 21:57:50

@tóninéni: Sajnos nincs grillezésre lehetőség, de úgy a füstös íz biztosan egy olyan pluszt adna neki, hogy megnyaljuk utána mind a tíz ujjunkat is :) A fémmel való érintkezést én is hallottam, bár bevallom a botmixer fém, így ott érintkezik vele. Így én maximálisan nem tudtam még kiküszöbölni.

fincsanindzsa 2013.06.12. 21:59:39

@nemigazmá: sajnos gázrózsa sincs, így abból gazdálkodunk, ami helyzetileg adott, bár tudom, hogy az lenne az igazi :) A tatár aprításának előbb állok neki mint ennek, bár tény és való, hogy kevesebb időt venne igénybe :) köszönöm a tippet, kipróbálom!
süti beállítások módosítása