Fincsa-nindzsa

Töltött tojás

2016. november 25. - fincsanindzsa

Hosszú hetek óta álmodoztam a töltött tojásról és hogy betankoltunk belőle vagy 50et, ezért bőven volt miből hozzálátni.Többségünk kaszinótojást szokott készíteni, de én a sült verziót sokkal jobban bírom.

Hozzávalók (4 fő részére)

12-14 tojás
1 nagy fej vöröshagyma
1 csokor petrezselyem
tejföl

vegeta helyett a Fűszerész "Leves lelke" névvel illetett tartósítószermentes remek

6_22.JPG

A tojásokat főzzük meg, még melegen óvatosan "hámozzuk" le a héját. Én az alját szoktam összetörni, és úgy bontom le módszeresen, de mindenkinek más a technikája. Vágjuk fel és a tojást válasszuk ketté. A fehérje mehet a tepsibe, a sárgáját egy edénybe tegyük, mert ehhez még bőven jön alapanyag.

1_119.JPG

A vöröshagymát kockázzuk fel, és pirítsuk meg zsíron. Igen, én mostanában mindent zsíron csinálok, és nem, nem lesz tőle bajom, köszönöm a kérdést. 

2_97.JPG

A petrezselymet aprítsuk fel és adjuk a sárgájához, a vöröshagymát is keverjük hozzá. Sózzuk, "leves lelkézzük" a Fűszerésztől, kanalazzunk hozzá tejfölt, majd törjük- és forgassuk össze az egészet villával. Ha száraznak ítéljük meg a krémet, lazítsuk egy kevés tejföllel. 

4_48.JPG

3_69.JPG

A sütőt izzítsuk be, 200 fokra, közben pedig töltsük meg a tojásokat a krémmel, végezetül rétegezzünk rá tejfölt. Így süssük meg, kb. 20-30 perc alatt, épp hogy a teteje egy cseppet megpiruljon. A leges-legtutibb csemegeubival és krumplipürével fogyasztani, ahogy ezt anyukám a gyerekkoromban is az asztalra varázsolta.

5_32.JPG

6_22.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://fincsa-nindzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr2211973278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karnamantra 2016.11.26. 00:34:04

nagyon szeretem a tojást, rögtön idekattintottam. de ugye zsír helyett azért használhatok olajat? illetve a fűszerkeveréket tudom pótolni sima fűszerekkel? (nem használok keverékeket, hanem sokfélét, ízlés szerint)

fincsanindzsa 2016.11.28. 07:45:37

@Karnamantra: semmi sem kobe vesett, nekem ez az uj becsipodesem :) Szoval olajjal es vegetaval is ugyanolyan finom lesz.
süti beállítások módosítása